С корошно проучване на Altman Vilandrie & Company показва, че американският клиент трябва да извърви много дълъг път, преди да бъде започнат с преимуществата и недостатъците на електрическите автомобили. И това на фона на възмутените им реакции по адрес на „Дизелгейт” и ежеседмичните изяви на Илон Мъск по тематаEV. Щатското издание Motor Trend съобщава резултатите от проучването, които показват, че 60% от американските шофьори не знаят нищо за електромобилите, а 80% не са се возили или шофирали такъв автомобил.
Когато респондентите били запитани, защо не биха спрели избора си на електромобил, 85% отбелязват липсата на зарядни станции. Сред другите причина са високи разходи (83%) и несигурност относно продължителността за зареждане на батерията (74%).
Изследването отбелязва, че пробегът е сред най-честите притеснения, независимо от ежедневния пробег, който шофьорът изминава. За 87% от хората, които пътуват по 3 часа дневно, пробегът е сериозен проблем. Такъв е и за 72% от пътуващите под час дневно.
Независимо от тези негативни данни, мнението на специалистите зад проучването е, че бъдещето принадлежи на електрическите и автономните автомобили. За целта автомобилните компании трябва да накарат клиентите да се развълнуват за това бъдеще. Защото към този момент американците не изглежда да са особено заинтересовани.
От участвалите 2500 шофьори, само 3% са казали, че притежават електробил, макар 10% да се отговорили, че планират покупка на такъв като следваща кола. А 60% от хората, които са се возили в електрическа кола, отговарят, че са се наслаждавали на пътуването. Само 8% са отговорили, че не им е допаднало изживяването в електромобил.
Стратегическата група зад проучването отбелязва, че $35 000 е магическият ценови праг, който ще помогне за по-масовото навлизане на електромобилите на пазара зад Океана.
Последните цифри от проучването казват, че клиентите над 65-годишна възраст за по-склонни да изберат електромобил на Ford или Volkswagen, докато по-младите клиенти биха избрали такъв на Mercedes и Tesla.
Четете още:
Миниатюрен, странен, произведен в Япония. Suzuki Ignis (тест драйв)
Infiniti QX50 concept се задвижва от двигател с променлива степен на сгъстяване
Ясни са марките с най-верните клиенти, както и тези, чиито собственици бягат панически от тях
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!