Щ е се случи ли китайската инвазия в Европа, това към момента е големият въпрос, но парите са неограничени, купуват се или се строят заводи, така че по-скоро въпросът клони към положителен отговор.
Нашата медия е една от трите, която първа имаше възможността да тества китайския автомобил Coolray, с който гигантът Geely ще стъпи официално в България. Това се очаква да се случи до месеци, в момента се водят разговори с потенциални дистрибутори. Кои ще са те, тепърва ще разберем. Словенските ни домакини не пожелаха да разкрият, но в екипа си вече имат българин, който ще е трансмисията за осъществяване на този процес в страната ни. Очакваната цена на модела ще е около 52 000 лв. с ДДС, оборудван с всичко.
Иначе словенската група SEEAG е повече от уверена, че България скоро ще се присъедини към страните, в които тя оперира. Преди седмица в Република Северна Македония е открит шоурум на Geely, Румъния започва със 7 – 9 дилърства, амбициите им догодина да се удвоят.
Иначе SEEAG операри в 12 държави от Югоизточна Европа, като през 2023 г. оборотът е 600 млн. евро. Продадените автомобили в региона са около 22 000, като Групата е представител на Volvo, Kia, SsangYong (KG Mobility), Geely и Link & Co. Последната марка също е интересна, защото очакваме тя също да се появи на родния пазар.
Китайски гигант идва да преговаря за завод в България
Още две нови китайски марки стъпват на българския пазар
Coolray се казва първият модел, с който Geely възнамерява да се появи на пазара у нас. Това е непознат за родните ширини автомобил, но същият има над 800 000 продажби зад гърба си. Преминал е фейслифт, но реално промените са такива и толкова много, че може да се нарече напълно нов модел.
Това е автомобил от клас B+-SUV, което ще рече дължина от 4,38 м. И тук нещо много важно. Свикнали сме да свързваме китайските автомобили с електрическо задвижване, но не такъв е този случай, моделът е конвенционален, задвижва се от 1,5-литров турбо бензинов двигател със 172 к.с. и 190 Нм.
Негови преки конкуренти са Peugeot 2008 1,2 (4,3 м), 130 к.с., 230 Нм; Skoda Karoq 1,5 (4,4 м), 150 к.с., 250 Нм; Seat Ateca 1,5 (4,38 м), 150 к.с., 250 Нм.
Много повече за него, какви са цените му, гаранцията (spoiler: като на Volvo e), как се държи на пътя и отстъпва ли по нещо на преките си конкуренти – скоро в подробния ни тест.
Повече по темата четете на CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!