Н овият McLaren Elva е върховният роудстър на марката и първият модел с отворен кокпит, който идва от Уокинг. Не може да не обърнем внимание на тази кола, тъй като в дизайнерския екип на McLaren работи и българинът Алекс Алексиев, който вероятно е забъркан и в това творение.
Elva е създаден в чест на класическите спортни автомобили M1A, M1B и M1C от 60-те години на миналия век, които са „клиентски“ версии на състезателните автомобили на марката в Група 7.
Новият McLaren Elva е първият модел, разчитащ на Active Air Management System (AAMS). Системата всмуква въздух през носа и го изкарва през отворите в предния капак под голямо налягане, след което го насочва над и под кокпита, за да създаде един вид виртуално челно стъкло, каквото в традиционния смисъл на думата липсва. McLaren нарича този ефект „въздушен мехур на спокойствието“. Като опция за модела ще се предлага фиксирано челно стъкло.
Мощността идва от 4,0-литров битурбо V8 двигател, генериращ максималните 815 к.с. и 800 Нм, който работи съвместно със 7-степенна автоматична трансмисия с двоен съединител. McLaren твърди, че новата Elva е способна на ускорение до 100 км/ч за под 3 секунди, докато спринтът до 200 км/ч ще отнема 6,7 секунди, което ще направи модела по-бърз от Senna.
Доставките на първите модели ще започнат в края на 2020 г., като серията на Elva е ограничена до 399 бройки, като началната цена на всяка от тях ще започва от $1 690 000.
Също толкова изненадващо вчера дебютира и новото творение на Ferrari, наречено Roma. Италианците също залагат на историята и „безгрижието“ от 50- и 60-те години на миналия век, с което се определя начинът на живот в Рим през този период.
Купето с 2+ места (реално отзад хора не могат да седят, освен ако не са деца) се характеризира с изключително стилен дизайн, като в радиаторната решетка се вижда този ретро дух, от който дизайнерите са черпили вдъхновение. Предният капак се спуска рязко надолу, докато колесните арки изпъкват с много голяма гърбица, нещо много характерно за спортните коли от средата на миналия век. Много по-агресивно е оформена задницата на колата с вградените в калниците стопове и четирите ауспуха в черната задна броня.
Интериорът отпред е разделен на две индивидуални зони, като за пръв път виждаме вертикално разположен дисплей на инфоразвлекателната система в „плаващата“ централна конзола. Там е разположен и уникалният селектор на трансмисията. Пътникът отпред разчита на собствена инфотейнмънт система, макар към момента да не е ясно дали това е стандартно или опция като в Portofino.
По задвижването неясноти няма. То е поверено на 3,9-литров турбо V8 двигател, генериращ максималните 620 к.с. и 760 Нм. Той работи съвместно с 8-степенна трансмисия с двоен съединител, което бе въведена за пръв път в модела SF90 Stradale.
Тежащият 1472 кг автомобил ускорява до 100 км/ч за 3,4 секунди, а 200 км/ч достига за 9,3 секунди. Максималната скорост е 320 км/ч.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.
Tesla започва строежа на Gigafactory 4 в Европа
Новата Skoda Octavia може да се конкурира с луксозните марки
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!