Range Rover Sport бе лансиран през 2005 г., когато бързите SUV-ове бяха в ранния етап на своето развитие. Всички знаят, че Porsche и BMW бяха тези, които издигнаха пътното поведение на тежките всъдеходи до най-доброто, което може да предложи този тип каросерия. А Sport е моделът, който изкара Land Rover от калта на асфалта.
Сега всички са израсли детските болежки, давайки на дамите и господата в Гейдън задачата да направят третото поколение на модела актуално към новите реалности. RR Sport III е 35% по-корав на усукване и стои с 20 мм по-ниско, за да оправдае името си. Към това се добавя и опцията за завиващи задни колела, освен всичко останало, за да мога да заявя, че Range Rover Sport вече е достоен конкурент на BMW X5 на асфалта. Тук не слагам GLE, защото той по традиция е по-мек от Х5, а Sport определено следва философията на баварците за спортно пътно поведение.
Не случайно използвах думата философия, защото Land Rover винаги е залагал на отличната проходимост извън пътя. Но тя се видоизмени през последните години, като акцентът бе поставен върху асфалта, без да се пренебрегва миналото. Затова винаги, когато виждам 22-цолови колела на автомобил за 230 хиляди в кал, а трънките и глогинките стържат неумолимо лаковото покритие, си задавам въпроса: Защо?
Историческият отговор винаги е гласял следното: Дори и веднъж да ти се наложи да излезеш извън пътя, твоят автомобил трябва да мине абсолютно навсякъде.
Както виждате, това верую продължава да живее и в третото прераждане на RR Sport, който качих на няколко стотин метра надморска височина над Кресна, за да видя на какво е способен моделът извън пътя. Не използвам определението офроуд, защото такъв нямаше, но и не ми беше нужен. Не искам да издевателствам над кола за споменатата вече сума, а и съм абсолютно убеден, че няма да бъда оставен някъде в пущина. Та това е луксозен всъдеход, който може да гази през водно препятствие с дълбочина 900 мм!
Sport разчита на интелигентно задвижване на всички колела (iAWD), All Terrain Progress Control, отворен диференциал с Torque Vectoring by Braking, двустепенна раздатъчна кутия и новата система Terrain Response 2, която е налична с адаптивен автопилот за офроуд. Водачът може да избира между 4 различни настройки, като системата регулира скоростта и сцеплението за сигурно придвижване, а водачът да може да се съсредоточи върху управлението.
Към това се добавя стандартният просвет от 216 мм (209 при хибридите), като офроуд просветът достига до 281 мм (274 при хибридите)! Максимален ъгъл на атака е 33 градуса, на отход е 30 градуса, а рамповият - 26,9. Мисля, че това е достатъчно, за да не говоря повече за офроуд качества. Те винаги са били тук.
Именно тези офроуд качества са в общи линии допирните точки между сегашния и предходния модел, защото всичко останало е ново и по-добро. На първо място Sport III стъпва върху платформата MLA-Flex, същата, която използва и „Императорът”. Задвижва се от същите двигатели като топ модела. Има дори същото междуосие като него, същите механични трикове – завиваща задна ос (до 7,3 градуса) и активни анти рол-барове, които вършат своята магия при залъгване на физиката. Цялата гама на модела се предлага стандартно с Dynamic Air Suspension.
Целия тест драйв на RR Sport четете на автомобилния сайт CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!