Skoda стартира производството на електрическия Enyaq iV, базиран на платформата MEB. От поточната линия в Млада Болеслав, на която се правят и конвенционалните Octavia и Karoq, ще слизат до 350 бройки дневно.
Enyaq iV е първият електрически модел на Volkswagen Group, построен на модулната платформа MEB, който ще се произвежда извън завода на VW в Цвикау. Там в момента се произвеждат D.3 и ID.4, като в последствие ще се добавят Audi Q4 e-tron и Cupra el-Born. Други MEB заводи в Европа не се очакват до 2022 г., когато трябва да стартира работа този в Емден с ID.4, както и заводът в Хановер, където ще се произвежда ID. Buzz.
Любопитното е, че заводът в Млада Болеслав няма специална поточна линия за автомобили, използващи платформата MEB. Вместо това заводът е бил усъвършенстват, за да се произвеждат успоредно електрически и конвенционални автомобили на една поточна линия.
Електрическата Skoda Enyaq iV предлага до 510 км пробег
Заводът в Цвикау, предназначен за производство само на електрически автомобили, прави в момента по 650 коли дневно на две MEB поточни линии, докато в Чехия ще се правят до 350 електромобила дневно, което е много похвално за производствения процес в основния завод на Skoda. Иначе до края на годината от Цвикау ще излизат по 750 бройки дневно от ID.3 и ID.4.
Skoda представи Enyaq iV в началото на септември, доста преди премиерата на ID.4. За разлика от Volkswagen, Skoda избра да предлага своя модел с няколко батерии (3) и версии (5) на задвижване. Базовата версия Enyaq 50 iV е оборудвана с литиево-йонна батерия има брутен капацитет 55 kWh, достатъчни за пробегът до 340 км. Оборудван с 62 kWh батерия, Enyaq 60 iV може да измине до 390 км. Enyaq 80 iV има пробег до 510 км пробег в WLTP цикъла. Най-голямата батерия е с капацитет 82 kWh, която ще предлага пробег до 460 км.
Стартовата цена на модела в Германия започна от 33 800 евро, а базовата цена за Enyaq 60 iV е 38 850 евро.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.
Еколози искат спиране на субсидиите за плъг-ин хибридите
Топ 10 на най-надеждните електромобили и хибриди
GM иска да е №1 производител на е-коли в САЩ, за целта ще помагат нови батерии
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!