Т ова няма да се хареса на традиционалистите, но проучването на холандската инвестиционна банка ING казва, че всички нови автомобили, които се продават в Европа ще бъдат електрически след две десетилетия. Това ще се случи след усилени правителствени програми за стимулиране, намаляване цената на батериите и икономии от мащаба.
ING обаче предупреждава, че европейските производители ще загубят битката с конкурентите си от САЩ и Азия, макар до 2035 г. продажбата на всички нови автомобили в Европа да са електрически.
Изводите от това проучване са доста по-агресивни от последните анализи на британския National Grid, който очаква 90% от всички нови автомобили на Острова да са електрически, но към 2050 г.
Напомняме, че Франция пое ангажимент да забрани продажбата на нови бензинови и дизелови автомобили до 2040 г., което предполага, че очакванията на френските експерти съвпадат с тези на британските, но не и на холандските.
Специалистите на ING обаче смятат, че електрическите автомобили „ще станат рационалният избор за хората в Европа” в периода между 2017 и 2024 г., тъй като в този период цените им ще започнат да падат, пробегът им с едно зареждане ще се увеличи, а зарядната инфраструктура ще се развие достатъчно.
Старшите икономистите Макс Ерич и Юржен Витевеен (Max Erich/Jurjen Witteveen), автори на проучването, предвиждат до 2024 г. в Германия разходите за един електромобил – включително покупка и зареждане – да станат същите като на автомобил с ДВГ.
Банката смята, че преминаването към електрически коли ще бъде ускорено от спада на разходите за батериите.
Притесненията относно пробега също ще бъдат неутрализирани към 2020 г., когато ING смята, че повечето модели ще могат да изминат с едно зареждане на батериите до над 600 км в, което ще е два пъти повече от сегашния.
Проучването казва, че към края на следващото десетилетие автомобилните производители ще се концентрират единствено върху електрическите модели. Наскоро Volvo обяви старта на тази тенденция в своето моделно семейство, след като заяви, че след 2019 г. ще лансира единствено хибридни, plug-in хибридни или електрически автомобили.
Експертите на ING смятат, че европейските марки ще загубят битката с американските и азиатските, които имат предимство по отношение на технологиите за батериите и електромоторите.
Тони Себа, икономист в Университета в Стандфорд смята, че „автомобилната индустрия е изправена пред неминуема технологична революция в началото на следващото десетилетие. Познатата ни до момента автомобилна индустрия ще е отдавна опустошена към 2040 г.”
На конференция тази седмица в Истамбул Shell, националната нефтена компания на Саудитска Арабия и Международната Енергийна агенция отхвърлиха идеята, че електрическите автомобили ще понижат търсенето на нефт.
Още новини може да откриете на нашата Facebook страница ТУК.
Четете още:
Hyundai i30 N влиза със замах в сегмента на „горещите” хечбеци
Поне двама българи се борят за струващия 362 000 лв. Nissan GT-R Nismo
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!