Н овото австрийско федерално правителство формулира серия от цели за драстично намаляване на емисиите СО2 в транспортния си сектор. Коалицията на Австрийската народна партия (ÖVP) и Зелените искат от 2022 г. обществените власти да купуват само превозни средства, които не отделят никакви емисии СО2. Другата основна задача пред тях е фокусирането върху субсидиите за електрификация на официалните автопаркове, такситата, колите под наем, автомобилите за споделено ползване, обществения транспорт, както и частните автомобили.
Надпреварата при електромобилите се пренася в Европа
В правителствената програма за 2020-2024 г. се посочва, че публичният сектор трябва да даде добър пример. Например, тя трябва да създаде обвързващи насоки, за да „превърне в стандарт поръчките на автомобили с нулеви емисии от публичния сектор в най-кратки срокове - по възможност още през 2022 г.“ (с изключение на специални превозни средства, аварийни превозни средства и армейски превозни средства). За сметка на това закупуването на автомобили с ДВГ трябва да стане изключение - „и трябва да бъде оправдано“. От 2027 г. в програмата се посочва и целта за напълно спиране на новите регистрации на автомобили с двигател с вътрешно горене в обществени поръчки. Разходите за поддръжка в целия жизнен цикъл („TCO / Общи разходи за собственост“) ще станат основа в процеса на възлагане на обществени поръчки, включително отчитане на ползите за околната среда и здравето.
Родният автопарк продължава стремглавото си застаряване
Коалиционните партньори искат да продължат субсидиите за електрически автобуси, водородни автобуси, включително инфраструктура и станции за зареждане. Закупуването на електрически и автомобили с горивни клетки също трябва да продължи да се насърчава чрез субсидии за частните клиенти. Настоящата субсидия за покупка възлиза на 3000 евро за електромобили до 50 000 евро (частни) и до 60 000 евро (компании, общини и асоциации). Плъг-ин хибридите и електрическите коли с т. нар. range extender (ДВГ) получават субсидия в размер на 1500 евро. Такава не получават плъг-ин хибридите с дизелов двигател.
Ирландия ще забрани дизеловите и бензиновите коли през 2030 г.
Освен това новото ръководство възнамерява да продължи програмата #mision2030, стартирана от предишното правителство. Тя се стреми към създаването на законова регулация, която да насърчи „новите регистрации на таксита, коли под наем и автомобили за споделено пътуване с нулеви вредни емисии“ от 2025 г. До 2027 г. паркоместата за автомобилите за споделено ползване на обществените паркинги ще се предлагат само на операторите на автопаркове от чисти електромобили. Доставчиците на услуги за споделяне на автомобили, автобуси на повикване, таксита и споделени таксита могат да очакват да получат субсидии за преобразуване на своите автопаркове в СО2 неутрални.
2020 ще е годината на електромобила
И накрая, Австрия има за цел да участва и в общоевропейския изследователски и иновационен проект за ускоряване на електрификацията на транспорта. През декември Европейската Комисията одобри държавна помощ на обща стойност 3,2 милиарда евро за този проект. Към днешна дата в него участват седем държави-членки на ЕС: Белгия, Германия, Финландия, Франция, Италия, Полша и Швеция.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.
Студено ви е? Кажете го на глас и Golf 8 ще се погрижи
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!