К огато „Дизелгейт” избухна за пръв път през 2015 г., всички знаеха, че ще стане грозно. Почти три години по-късно ръководни длъжности в концерна Volkswagen са заплашени от ефективни присъди, а в Щатите се изплащат милиарди.
Сагата обаче е далеч от своя край, след като немското правителство сега тръгва срещу дизеловите версии на Audi A7 и A8, съобщава Reuters.
Напомняме, че на 15 март прокурори влязоха в главния офис на Audi в търсене на доказателства за измами с вредните емесии.
Audi A7 вече попадна под ударите на закона в САЩ, заедно с А6 и Q7, задвижвани от 3,0-литровия дизел. В този случай ставаше въпрос за 80 000 коли.
ПР-кошмарът продължава с пълна сила, тъй като сега за пръв път компанията става обект на преследване в собствената си държава, където регулациите за вредните емисии се различават от тези в Северна Америка. Германското Министерство на транспорта обяви в четвъртък, че около 24 000 автомобила A7 е A8, произведени в периода от 2009 до 2013 г. (Евро 5), отделят двойно повече от разрешените азотни оксиди, когато воланът се завърти повече от 15 градуса. Правителството е поискало от Audi да изтегли моделите от обръщения, половината от които са регистрирани в Германия.
Производителят твърди, че вече има решение на проблема. Според публикацията източник, близък до Audi, е заявил, че проблемите са свързани с взаимодействието между контролните блокове на двигателя и трансмисията. Германското правителство е дало краен срок 12 юни на компанията да предложи решение на проблема.
Едва ли скоро ще дойде краят на „Дизелгейт”. Наскоро General Motors бе обвинен за манипулиращ софтуер в пикапите Chevrolet и GMC, а разследване се води и срещу Fiat Chrysler Automobiles.
Четете още:
Дубайската полиция си има „Робокоп”
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!