П роцесите от последните две години може да стимулират продажбите на автомобили с двигатели с вътрешно горене до 2024 г., но неизбежният спад е на хоризонта, прогнозира Марк Уейкфийлд от консултантската фирма AlixPartners в годишния Global Automotive Outlook.
"Наистина сме в ситуация на топене на продажбите на автомобили с ДВГ, след която няма връщане към миналите нива,” казва Уейкфилд.
Допълнително предизвикателство пред западните марки е фактът, че китайските производители на електромобили доминират пазара в родината си и ще стават все по-влиятелни играчи на западните пазари през следващите 3 до 5 години, казва Стивън Дайер от AlixPartners.
Наистина ли китайските автомобили атакуват Запада
Доклад на Allianz: Китай е най-големият риск за европейските производители
AlixPartners предрича ръст на световните продажби с 5% тази година, достигайки 92% от предпандемичните нива. Ръстът в Северна Америка се очаква да достигне 10%, в Европа – 6%, а в Китай 3%. Най-голямо отдръпване ще се отчете в Европа.
Агенция AlixPartners предрича, че електромобилите ще заемат 34% от световния пазарен дял до 2028 г., като процентът ще достигне 61 през 2035 г. Най-голямо навлизане на EV ще има в Европа – 82% до 2035 г., след това се нарежда Китай с 66% и САЩ с 59%.
В Китай се очаква родните марки за пръв път да изпреварят чуждите по продажби в края на годината. AlixPartners смята, че 65% от пазара на леки автомобили в страната до 2030 г. ще бъде завзет от китайските марки.
Още по темата четете на автомобилния сайт CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!