П реди време Daimler официално обяви целта си за постигане на СО2-неутралитет на моделната си гама до 2039 г. Сега, обаче, шефът на концерна дава сигнали, че двигателят с вътрешно горене може да излезе в пенсия по-рано от предварителното, а междинните срокове за електрификация се изместват напред във времето.
Публикация в германското издание Handelsblatt твърди, но без да посочва източници, че Калениус разиграва различни сценарии пред борда на директорите, според които Mercedes може да започне да предлага само електрически автомобили от пет до осем години. Както казахме в началото, плануваното изваждане на ДВГ от употреба е през 2039 г.
До 10-15 години Audi минава само на ток
Според същата статия, „символ на тази ускорена промяна” може да стане следващото поколение S-Class, което се очаква да бъде лансирано през 2028 г. “Ако Калениус е сериозен за ускорената трансформация, вероятно тя (разбирай S-класата) ще се предлага само с електрическо задвижване”, казва авторът на статията в Handelsblatt. Настоящата S-Class се предлага и с плъг-ин хибридно задвижване, а през есента на тази година ще бъде лансиран изцяло електрическият луксозен седан EQS.
В интервю Калениус намеква, че междинните етапи за продажбите на електромобили и плъг-ин хибриди – четвърт от общите до 2025 г., половината от общите до 2030 г. – може да се изместят напред. Но нищо не се казва с конкретика по отношение на ДВГ.
Mercedes произведе 50-милионния автомобил
Но очакванията на Калениус са, че до 2030 г. компанията ще може да постигне такава печалба с електромобилите, каквато се прави и от конвенционалните автомобили. Постигне ли се такъв паритет, съдбата на двигателя с вътрешно горене ще е предрешена, вероятно.
Преминаването към изцяло електрическо задвижване ще се ускори след скорошното обявяването, че бизнесът на концерна с камиони се разделя от този на леките автомобили и ванове (за в бъдеще Mercedes-Benz AG). Така Daimler Truck ще може да продължи да работи повече с ДВГ, докато Mercedes-Benz AG ще може да се концентрира върху електрификацията.
Ford става изцяло електрическа марка в Европа
Към момента Mercedes има една нова платформа, създадена специално за електромобили. На нея е построен седанът EQS, докато EQC и EQA използват платформите, на които се правят конвенционалните им събратя. Но и това вероятно ще се промени.
Както пишат в Handelsblatt: „Най-радикалното решение би било компактната платформа ММА, която ще се появи през 2024 г., да е последната нова архитектура, върху която да се правят модели с конвенционално задвижване.”
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.
Уникален дизайн и параметри за електрическия Hyundai Ioniq 5
Американци класираха най-надеждните автомобили
Треска за паладий и родий: катализаторите като източник на печалба
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!