"Дачия", чиито продажби в Европа се разраснаха, най-вече в Германия, е добрият отговор на кризата, заяви представител на "Рено" по случай 10-годишнината от придобиването на румънския автомобилен производител от френската група, предаде АФП.
"Дачия" е добрият отговор на кризата, но също и след излизането от нея, защото имам чувството, че докато пазарите се възстановят, количеството на икономичните автомобили ще нарасне, казва Жак Шове, директор в "Рено" за региона Европа и Средиземноморието.
Той припомни, че продажбите са нараснали осемкратно в Германия от началото на годината в сравнение със същия период на миналата година и че "Дачия" е деветата марка във Франция.
За първите пет месеца на 2009 г., продажбите на румънската марка (120 хил. автомобила) бележат ръст от 15,5% на пазарите, които отбелязват общ спад с 16%, посочи Шове.
По думите му продукцията на завода в Питещ трябва да достигне 300 хил. бройки през тази година.
"Рено" инвестира 1,5 млрд. евро от придобиването на 51% от капитала на "Дачия" през 1999 г., което нарасна прогресивно до 99,43 % от 2003 г.
От пускането на пазара през 2004 г. на модела "Логан", до края на юни 2009 от него бяха продадени над 1 млн. автомобила под марките "Дачия" и "Рено".
Има голяма вероятност в скоро време евтината марка на румънците да лансира и собствен модел на всъдеход. Негов предсериен вариант може да се очаква още тази година, разкрива вътрешен източник, цитиран от Автопрес 2001.
Той ще е "цивилно" развитие на показаният концептуален и доста футуристичен модел "Дачия Дъстър", базиран върху платформата на успешния модел "Кашкай", който алиансът "Рено-Нисан" продава под марката на японците.
Засега не е известно името на модела, който ще има почти същите габарити като "Кашкай" и ще ползва доста от компонентите на японската машина.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!