К оронавирусът ще промени начина ни на живот. Това вече е ясно. Предстои да видим как, но аналитици вече се занимават с този проблем. И докато световната автомобилна индустрия буквално е покосена от Covid-19 (повечето автомобилни заводи в Европа и голяма част от САЩ не работят), същият вирус може да се окаже и спасение за самата нея след известно време.
Такъв извод, макар и на доста ранен етап, дава третата най-голяма аналитична компания в света. Френската Ipsos направи проучване в Китай, за да установи как пандемията влияе върху обществените нагласи, по-специално върху мисленето на хората, свързано с автомобилите. Тези резултати дават някои насоки, които да очакваме и на другите пазари.
„Бързото проучване” е направено в края на миналия месец, като е било насочено към влиянието, което коронавирусът оставя върху потребителските навици. Както може да се очаква, хората са се отдръпнали от обществения транспорт след избухването на епидемията.

Броят на хората, които се качват в автобуса, е паднал с над 50%, като съществен спад има и при ползващите таксита и метро/влак. Резултатът от това е, че броят на хората, ползващи личен транспорт, се е удвоил (почти). Причината: заплахата от заразяване в обществения транспорт.
Коронавирус покоси автомобилната индустрия
Този страх е още по-голям в хората, които нямат личен автомобил. Цели 66% от запитаните от тази група са заявили, че биха искали да си купят автомобил в следващите шест месеца. 77% от респондентите, възнамеряващи да закупят личен автомобил за пръв път са заявили, че шофирането може да намали риска от заразяване, каквото се страхуват да не хванат в обществения транспорт.

Коронавирусът ще промени и начина на покупка на автомобил, като предпочитаната форма за това ще стане Интернет. Клиентите започват да поставят все по-голямо внимание на оборудването, грижещо се за здравето им, като например интериори, изработени с антибактериални материали и климатични системи с филтри за улавяне на микроби.
Американец си купи регистрационен номер “COV1D19”
Тези проучвания тепърва ще се задълбочат, но е много вероятно Covid-19 да промени нагласите на клиентите по целия свят. До момента се наблюдаваше тенденция на отлив от личния транспорт, но този процес може да се обърне. Може да се стигне и до много по-масовото разрастване на онлайн автомобилните продажби, което ще е в плюс за автоиндустрията. Няма да е изненада, ако тази пандемия окаже и някои положителни ефекти в близко бъдеще, но поне на този етап загубите са огромни. VW затвори всичките си заводи в Европа, но PSA и Renault ще облекчат част от загубите си с помощта на френското правителство.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.
Hyundai увеличи пробега на Kona EV до 484 км
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!