Continental представи новата си разработка, която нарича двоен New Wheel Concept. Това е нова идея, обединяваща външна секция, наречена „rim well”, и вътрешна секция, наречена „carrier star”, в която централно място се пада на алуминиев спирачен диск. Continental твърди, че тази конфигурация оптимизира спирането на електромобилите, намалявайки теглото, като в същото време елиминира слабостите на традиционните спирачни ротори, които са и обект на корозия. Тази концепция ще намали и текущите разходи, тъй като алуминиевите дискове са проектирани да траят през целия живот на автомобила.
“От първостепенно значение в електромобилите е минималната загуба на енергия при триенето по време на спиране”, обяснява Пол Линхоф, отговарящ за развитието на спирачните апарати в бизнес отдела за шасита и безопасност на Continental. “По време на отрицателно ускорение, инерцията на движещия се автомобил се преобразува в електричество в генератора, за да се увели пробегът. Затова водачът продължава да натиска педала на спирачките, но това със сигурност не означава, че спирачките в колелата също са активни.”
В основни линии вътрешната секция, наречена „inner star”, е монтирана към главината, като спирачката е фиксирана за носача на оста. Спирачката задейства диска от вътрешната страна, позволявайки по-голям радиус на триене. Олекотената конструкция позволява изразходването на по-малко енергия при ускорение и поддържане на скоростта, като така спомага за увеличение на пробега. Тъй като електромобилите използват регенеративно спиране, компонентите на спирачките са обект на по-малко износване. Това кара компанията да гарантира, че алуминиевият диск ще издържи целия жизнен цикъл на автомобила, като единствено накладките ще трябва да се сменяват.
Continental казва, че са проектирали New Wheel Concept за автомобили от средния и компактния клас.
Към момента все още няма външни тестове на тази концепция, но определено тя изглежда и звучи добре още повече, че теглото на автомобилите расте постоянно. Идеята за спирачен диск, който ще държи „вечно” също е привлекателна, а алуминият предлага множество предимства. Тепърва обаче трябва да се проследят резултатите от тестовете за издръжливост, но за автомобили, които разчитат на регенеративно спиране, тази идея си струва да бъде развита.
Четете още:
Още новини може да откриете на нашата Facebook страница ТУК.
BMW Z4 Roadster Concept e тук и е прекрасен
CO2 отпечатъкът на електромобилите е рекордно нисък
Защо Европа разлюби дизела (и какво ще дойде на негово място)
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!