Н евярващите в електромобилите изтъкват на преден план факта, че те не са „чисти”, тъй като използват електричество, при генерирането на което се отделя огромно количество парникови газове. Доклад на Imperial College London (важащ за Великобритания), направен в сътрудничество с енергийната компания Drax, показва, че екологичният отпечатък, който електромобилите оставят – генериран при производство на електроенергия, с която се зареждат „електричките” – е спаднал с 10% спрямо миналата година. Така нивото на СО2 вече е 1/3 от количеството, което е било преди пет години.
Гъстотата на въглеродния двуокис (грамове на километър), който един електромобил „отделя”, е спаднала драстично. За пример се посочва Tesla Model S, като при него екологичният отпечатък от 124 г/км през зимата на 2012 г. е спаднал до 74 г/км през зимата на 2016 г. А към днешна дата той е 41 г/км. Имайки предвид, че електромобилите са по-малко продуктивни през зимата, то средната стойност е някъде по средата между 74 и 41.
Ученият Иън Стафел, чието име стои под доклада Electric Insights на Imperial College London, обяснява, че Великобритания продължава за намалява своята зависимост от въглищата, които заменя с природен газ и биомаса, както и с възобновяеми енергийни източници. Резултатът от това е, че електроцентралите на Острова отделят по-малко емисии вредни газове, като положителната тенденция вероятно ще се задържи още 12-14 месеца, след което вече ще стане по-трудно да се отчете драстично подобряване на тези параметри.
“Много е важно обществото да знае за това понижаване на въглеродните емисии, тъй като всеки път, когато стане дума за електромобилите, както и последният пример за решението на правителството да забрани продажбата на автомобили с конвенционални двигатели през 2040 г., винаги има хора, които казват, че електричеството, с което се захранват тези електромобили, не е толкова зелено”, коментира Стафел.
„Полезно е, че доказахме, че няма значение дали зареждаш през зимата или лятото, размерът на колата няма значение, електромобилът е по-добър от всеки бензинов хибрид. Хората, което искат да направят правилния избор за природата, ще са доволни да разберат, че ние изчистихме енергийния сектор.”
Предвижданията на доклада са, че въглеродният отпечатък, който се приписва на електромобилите, ще продължи да пада със завършване на проектите за соларни полета и ветрогенератори.
Твърденията, че електромобилите ще доведат да драстично увеличение на консумацията на електроенергия, което няма да може да бъде покрито, също получава своето обяснение от учения. „Консумацията на електричество спадна с 15% през последните 10 години, затова има достатъчно резерви в тази посока. Ще трябват много милиони електрически автомобили, за да ни върнат на нивата на потребление от 2005 г.”
Четете още:
Още новини може да откриете на нашата Facebook страница ТУК.
Защо Европа разлюби дизела (и какво ще дойде на негово място)
Този див, див запад на гърба на Mustang Cabriolet (тест драйв)
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!