У падъкът на SUV е неизбежен, настоява Винсент Коби, главен изпълнителен директор на Citroen. „Със света на SUV е свършено”, твърди той, макар да признава, че в момента „цифрите не подкрепят това ми твърдение”.
А цифрите казват, че около 50% от новите регистрации в Европа през последните години се падат именно на каросерията SUV. Но под това определение попадат дори автомобили като Citroen C4 X, който е леко повдигнат и използва дизайнерски език, типичен за SUV автомобилите.
Шефът на Citroen коментира през Auto Express, че индустрията ще отклони вниманието си от SUV-овете заради аеродинамиката.
„Ако аеродинамиката на един електромобил не е добра, това се отразява драстично на пробега. Може да загубите 50 км между добра и лоша аеродинамика, а между SUV и седан говорим за 60/70/80 километра без проблем.”
Решението в момента е за увеличаване на размера на батерията, нещо, което виждаме при редица производители. Например BMW iX е с много по-голяма батерия спрямо ниския и аеродинамичен i4. Но това няма да е винаги възможно, смята Коби.
„Хората ще започнат да ограничават теглото и размера на батерията, това ще стане или чрез данъци, или чрез субсидии, чрез регулации…”
Франция ще започне да налага данък на база теглото на автомобилите. “Сегмент А бе убит от регулациите, сегмент D [SUV] ще бъде убит от аеродинамиката и теглото”, коментира Коби.
Повече за разсъжденията по темата на шефа на Citroen четете на автомобилния сайт CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!