А ко лудостта бе обхванала мениджмънта на Citroen, то вероятно те щяха да очакват резултати, които няма как да бъдат постигнати. Говоря за все по-намаляващото търсене на седани, освен ако те не са представители на немския премиум сегмент. В дни, в които едни от най-титулуваните представители на класа започват да окапват като круши, аз тествам новия Citroen C5, който смятах, че няма да видя повече след 2016 г.
Но Пиер Льоклер, главният дизайнер на Citroen, показа, че владее и генно инженерство. Чрез техниката на рекомбинантната ДНК се съединяват ДНК на различни организми. Именно генното модифициране е позволило на французина да тръгне по различен път от този на конкурентите, в чийто моделни семейства присъстват поне по 3-5 кросоувъра и SUV-ове, които да носят маржа в приходната част на счетоводния баланс.
Този различен път вече видяхме в новия С4, но тук е още по-силно изразен. Тайната се крие в липсващия геном „Х”. Така С5 вече не прилича на седан, а на голям хечбек, но с по-дълга задница. Багажникът е без праг за товарене, петата врата огромна, а товарното отделение достатъчно да извършвате всякакъв вид транспортни услуги на тъщата, така че спокойно може да го ползвате като комби. Купето е повдигнато като при кросоувър, има нужните дизайнерски елементи около калниците и задължителните релси на покрива. Височината не е толкова голяма като при кросоувър, а теглото и коефициентът на въздушно съпротивление са по-ниски. Така че говорим за взаимстване на елементи от хечбеците, комбитата и кросоувърите, в резултат на което имаме продукт, за който Citroen смята, че е уникален.
И ако визията на С4 да предизвиква полюсни мнения, то за С5 Х определено мога да кажа, че е много атрактивен като визия. Двете френски марки в рамките на Stellantis залагат на първосигналните възприятия, с които атакуват клиентите си. А този дизайн няма да остави никого равнодушен. Предницата позволява моделът да бъде разпознат като модерен Citroen, докато интересно оформените колесни арки (с 19-ки под тях) и „плаващият” покрив създават интрига в профила. Доминиращи отзад са стреловидните LED светлини, хромираните ауспухови накрайника и двата спойлера. За интересуващите ще кажа, че коефициентът на челно въздушно съпротивление е впечатляващ: 0,29.
Каквото и да търсите от един нов автомобил, Citroen трябва да бъде аплодиран за това, че предлага нещо по-различно, фокусирано изцяло върху комфорта. Последното сякаш окуражава човек да промени стила си на управление към едно по-спокойно, лишено от напрежението да се гони часовника шофиране, което направих и аз. Това ме накара да се притеснявам, че остарявам, но истината е, че Citroen C5 X наистина предлага комфорт, на който човек трябва да се наслади.
За това своята роля играят и агрегатите. В този случай, за разлика от С4, новият C5 X не предлага дизел и изцяло електрическо задвижване. Имаме два бензинови двигателя – добре познатите агрегати със 130 и 180 к.с., както и един плъг-ин хибрид с 225 к.с. Потеглям по Подбалканския именно с такава модификация, която по заводски параметри може да измине до 55 км само на ток (при до 135 км/ч максимална скорост). Не тествах какъв е реалният пробег, но пък в самото начало ви казах, че спокойствието на борда на този автомобил ме накара да размишлявам върху екзистенциални въпроси. С колегата до мен обсъдихме житие и страдания грешнаго народа, заради което пристигнахме в Карлово при среден разход от 3,9 л/100 км!
Целия материал може да прочетете на новия автомобилен сайт CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!