О т дебюта на модела през 1982 г. до днес са произведени над 10,5 милиона автомобила от С-класата. Новият модел дебютира по-рано тази седмица вече само с 4-цилиндрови двигатели, като цялата моделна гама е електрифицирана благодарение на плъг-ин хибриди и меки хибриди с вградена 48-волтова технология със стартер-генератор. Чрез високоефективната батерия електрическият пробег на plug-in хибрида достига 100 километра (WLTP). Други технически подобрения включват допълнителни характеристики като DIGITAL LIGHT (опция) и завиваща задната ос на 2,5 градуса. Това намалява диаметъра на завоя с 43 сантиметра до 10,64 метра.
Daimler обмисля по-ранно спиране на колите с ДВГ
Системата DIGITAL LIGHT, позната от новата S-класа, е налична като опция. Тази революционна технология позволява множество нови функции, като например прожектиране на предупредителни символи върху пътя отпред. DIGITAL LIGHT има вграден модул с три изключително мощни светодиода във всеки фар, чиято светлина е пречупена и насочена от 1,3 милиона микро огледала. Така резолюцията е повече от 2,6 милиона пиксела на превозно средство.
Подобно на S-класата новата C-класа е оборудвана с второто поколение на инфотеймънт системата MBUX. Интериорът на автомобила става още по-дигитален и интелигентен, като LCD екраните улесняват управлението на автомобила и комфортните функции. Видео изображение с добавена реалност е на разположение като допълнително оборудване. Камерата регистрира заобикалящата среда пред автомобила и движещи се изображения се показват на централния дисплей.
Mercedes произведе 50-милионния автомобил
Освен това върху видео картината се наслагват виртуални обекти, информация и маркери. Те включват например пътни знаци, насочващи стрелки, препоръки за промяна на лентата и номера на къщите. Цветен head-up дисплей може да бъде поръчан като допълнително оборудване. Чрез него водачът вижда виртуално изображение с размери 9 x 3 инча (прибл. 23 x 8 см) над капака на разстояние от около 4,5 м.
Що касае задвижването, дизеловите и бензиновите двигатели вече имат вграден стартер-генератор (ISG) за интелигентна помощ при ниски обороти на двигателя като мек хибрид от второ поколение. ISG използва 48-волтова бордова електрическа система.
Първият дизелов двигател с интегриран стартер-генератор е новият OM 654 М, който разполага с 48-волтова частична бордова електрическа система. Заедно с електрификацията, която включва и използването на електрически компресор за климатичната инсталация, производителността достига до 195 кВт. Четирицилиндровите бензинови двигатели също са с вградено второ поколение ISG с допълнителна мощност до 15 кВт и 200 Нм допълнителен въртящ момент.
Четвъртото поколение plug-in хибриди на С-класата ще последват скоро след премиерата. Електрификацията на модела прави голяма крачка напред, докато използва същите базови двигатели. Високоволтовата батерия (HV) е разработена от Mercedes-Benz AG и е с общ капацитет от 25,4 кВтч. С електрическа мощност 95 кВт (129 к.с.) и изцяло електрически пробег от около 100 километра (WLTP), C-класата може да работи в изцяло електрически режим в много от дните, без да налага използването на двигателя с вътрешно горене. Това е двулитровият вариант на свръхмодерния четирицилиндров двигател М 254. Дизелови plug-in хибридни модели също предстоят.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.
Синтетичното гориво е спасение за ДВГ
Уникален дизайн и параметри за електрическия Hyundai Ioniq 5
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!