Ф еновете на Tesla и Илон Мъск сега ще повдигнат вежди (най-меко казано), но думите на Херберт Дийс не са изречени току така, за да създаде сензация, което по принцип е специалитет на американския му колега. По време на представянето на стратегията NEW AUTO, ", главният изпълнителен директор Херберт Дийс заяви: „Поставихме си стратегическата цел да се изкачим до позицията на лидер на световния пазар на електрически превозни средства и сме на прав път в изпълнението на тази задача. Сега задаваме нови параметри в тази насока". Ето какви са те.
ЕС свири мача: забранява продажбата на автомобили с ДВГ от 2035 г.
До 2030 г. Volkswagen Group планира да намали въглеродния отпечатък на база жизнен цикъл на единица превозно средство с 30% спрямо 2018 г. в съответствие с Парижкото споразумение за климата. През същия период се очаква делът на задвижваните изцяло с акумулаторни батерии електрически превозни средства (BEV) в гамата да нарасне до 50%, а към 2040 г се очаква почти 100% от всички нови превозни средства от марките на Volkswagen Group на основните пазари да бъдат с нулеви емисии. Volkswagen Group възнамерява да постигне пълен неутралитет на своята дейност по отношение на въздействието върху климата най-късно до 2050 г.
Само VW и Volvo правят достатъчно за електрификацията на Европа - доклад
Очаква се през следващите 10 години пазарните обеми на автомобилите с ДВГ да намалеят с над 20%. Успоредно с това се предвижда производството на BEV да нараства бързо и постепенно да изпревари ДВГ, заемайки позицията на водеща на пазара технология на задвижване. Прогнозите на Volkswagen Group сочат, че в периода до 2030 г. продажбите на софтуерно базирани услуги ще достигнат обем от приблизително 1,2 трилиона евро и така ще добавят около една трета към обема на очакваните продажби на BEV и ДВГ, с което ще постигнат над двукратно увеличение на общия обем на продажбите в сферата на мобилността от днешните около 2 трилиона евро до прогнозата от 5 трилиона евро. Очаква се също индивидуалната мобилност с използване на автомобили да продължи да съставлява 85% от пазара и бизнеса на Volkswagen като цяло.
Volkswagen може да настигне Tesla още през 2022 г.
Volkswagen вече е предвидил 73 милиарда евро за разработка на перспективни технологии в периода от 2021 до 2025 година – мащабна сума, която представлява 50% от общия обем на инвестициите.
С течение на времето следващото поколение мехатронна платформа SSP (Scalable Systems Platform) на Volkswagen Group ще спомогне за значително намаляване на комплексността на продуктите. В периода след 2026 г. Volkswagen Group планира да започне производството на превозни средства с изцяло електрическо задвижване на платформата SSP. Намеренията на Volkswagen Group предвиждат през жизнения цикъл на тази платформа да бъдат произведени над 40 милиона превозни средства. Подобно на актуалната платформа MEB, SSP ще бъде отворена и за други автомобилни производители.
Очаквано: Volkswagen спира продажбата в Европа на коли с ДВГ до 2035 г.
Стремежът на специализираната в областта на автомобилния софтуер компания CARIAD в състава на Volkswagen Group е в периода до 2025 г. да разработи водеща в автомобилната индустрия софтуерна платформа, която да поеме ролята на своеобразен софтуерен гръбнак за всички автомобили в Групата. В момента специалистите на компанията работят върху три софтуерни платформи - E³ 1.1, която дава възможност за софтуерно надграждане и мобилна онлайн актуализация ОТА (over-the-air) на продуктовата гама на платформата MEB, включваща модели като Volkswagen ID.4, Skoda Enyaq и CUPRA Born. През 2023 г. CARIAD ще пусне на пазара софтуерната платформа 1.2 (E³ 1.2) за премиум марките на Volkswagen Group, която ще позволи внедряването на различни нови функции и възможности, сред които нова унифицирана инфотейнмънт система и ОТА актуализация на софтуера на автомобилите от марките Audi и Porsche. През 2025 г.а CARIAD планира да пусне нова унифицирана, даваща възможност за промяна на мащаба софтуерна платформа с цялостна електронна архитектура: Софтуерният модул 2.0 (E³ 2.0) ще включва единна операционна система за превозните средства от всички марки на Volkswagen Group. Другата ключова характеристика на тази софтуерна платформа ще бъде готовността за автономност на ниво Level 4.
VW: До 2030 г. в Европа ще работят 6 гигазавода с капацитет 240 GWh
За да постигне тази своя цел, Volkswagen Group ще се стреми да увеличи своята компетентност в областта на батериите и да намали сложността на процесите и компонентите. В тази насока до 2030 г. компанията ще въведе единен унифициран формат на акумулаторните клетки с потенциал за до 50% намаление на себестойността и с до 80% разширяване на възможностите за тяхната употреба. За осигуряване на необходимия обем акумулаторни клетки до 2030 г. ще се грижат общо шест гигазавода в Европа с общ производствен капацитет от 240 ГВтч.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.
Отмъщение по женски: да минеш 49 пъти на червено с колата на бившия
„Най-безопасната” Tesla се самозапали по време на движение
Stellantis налива $35 млрд. за електрификация в следващите 4 години
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!