В торото поколение на 308 стана „Автомобил на 2014 години в Европа”. Сега очакваме дали третата генерация ще повтори успеха на предшественика си в най-реномирания европейски конкурс. Моделът вероятно ще е сред финалистите и в родното издание „Автомобил на годината на България”. Но дали титлата ще отиде отново във витрината на Peugeot не е толкова важно. По-важното е, че днес и Peugeot, и 308 са в изключително по-добра ситуация от преди осем години.
Френската марка завърши трансформацията си към луксозния край на масовия сегмент, като приключи пандемичната 2021 г. с ръст от 5% на регистрациите спрямо 2020-а. Нещо повече, 37 (сред които и България) държави подобриха рекордния си пазарен дял от 2015 г., а Peugeot 208 стана най-продаваният модел в Европа, докато 2008 – най-продаваният автомобил в сегмент B-SUV.
308, от друга страна, изглежда толкова различно, колкото е разликата в позиционирането на Peugeot от 2014 г. към днешна дата. Не случайно именно с 308 се поставя началото на новата бранд идентичност, която се сигнализира с новото лого на Peugeot. Всички новости изправят 308 директно срещу законодателя Golf, но по-важното е, че Симба вече има сериозни аргументи да се противопостави успешно на Скар за овладяване на прайда. Първият такъв е дизайнът.
Дързък и модерен, нещо наистина различно в сегмент С. В предната част изпъква с радиаторната решетка, която носи новата емблема и идентичност на марката. Тънките фарове (LED и матрични за ниво GT) и характерният светлинен подпис са познати, както и преминаващите през цялата широчина на задницата стопове, но тук с по-атрактивна графика. Въпросната емблема, агресивните решетка в броня отпред и хромираните ауспуси отзад, супер атрактивните джанти и нови цветове (седем на брой) открояват 308. Но истински впечатляващ е дългият, силно скосен капак на двигателя, който, съчетан с ниската линия на покрива, създава много спортно усещане. Предното стъкло е наклонено повече и е преместено по-назад с цел оптимизиране на аеродинамиката.
Новата 308-ца е нараснала спрямо предшественика си, като междуосието е увеличено с цели 55 мм (2675 мм). С цел постигане на впечатляващото визуално присъствие, за което говорих преди малко, височината е намалена с 20 мм, но това не се отразява на пространството в областта на главите. Увеличеното междуосие означава повече място на втория ред седалки, но 308 все още страда от ограничено място в областта на коленете.
Интериорът е просто страхотен. За това впечатление своята роля имат на първо място материалите. Седалките може да са с алкантара и масажна функция, като самият им дизайн е супер естетично издържан. По-важното е, че са сертифицирани от AGR, за което е помогнал и опитът на Opel.
Цялото представяне на модела може да четете на новия автомобилен сайт CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!