П о време на автомобилния салон в Женева разговарях с Росен Даскалов, който ми разкри идеите си за масово производство на електрическа куриерска платформа. Сега той задълбава още повече в идеята си, представяйки концепцията си за електрическо превозно средство, което е лесно за използване, екологично и лесно за производство.
След световната премиера на L City на Международното автомобилно изложение в Женева през март 2019 г., Росен Даскалов и екипът му показаха на родна земя „Градската мобилна платформа - L City”.
L City e мултифункционална градска платформа, над която може да се надграждат различни варианти, съобразно нуждите на използване, което има редица предимства. Основните са ниски производствени разходи, ниски експлоатационни разходи, оптимизиран процес на производство и възможност за надграждане.
Конструкцията позволява във всеки един момент да бъде надграждана и променяна динамично без допълнителни инвестиции, в зависимост от различните области на приложение. Пълната автоматизация на контролните елементи ще позволява лесното усъвършенстване в самоуправляващо се превозно средство. Скоростите за придвижване ще бъдат, съответно, лесно регулируеми, като не се предвиждат скорости по-големи от 90 км/ч, напълно достатъчни за градски условия.
Росен Даскалов: Правим асемблираща линия за до 20 000 коли годишно
Предвидени за производство са електромобили от следната габаритна гама:
L-City Utlity - Хомологация: М1/N1, макс. 8+1 пътници; минимално тегло: 2500 кг с товар; електромотор: 15 kW; пробег: мин 100 км – макс. 300 км; батерии: 11 kW/h – 30 kw/h в зависимост от нуждите на клиента
L-City Sun - Хомологация: М1/N1; електромотор: 15 kW; пробег: мин. 100 км – макс. 300 км; батерии: 11 kW/h – 30 kw/h в зависимост от нуждите на клиента; открита до 8 места - минимална полезна маса (общо тегло с товар) 2550 кг; товарен вариант – кабина със затварящи се врати и повдигната товарна платформа;
L-City Carrier - Увеличена платформа за градска мобилност до размера на стандартен бус до 3500 кг – пътнически или товарен; електромотор: 30 kW; пробег мин. 100 км – макс. 300 км; батерии: 11 kW/h – 30 kw/h в зависимост от нуждите на клиента. Купе с възможност за използване на еднакви панели за затваряне на страничното пространство и вратите с многобройни функционалности.
L-City Mega - Увеличена платформа – градски пътнически бус максимум до 36 човека или товарен камион с каросерия отзад, открита или закрита на същата база. Електромотор: 2 х 30 kW; пробег: мин. 100 – макс. 300 км; батерии: до 100 kw/h в зависимост от нуждите на клиента.
Всички модификации ще имат възможност за хибридна версия с бензинов или дизелов двигател, задвижващ предната ос и с електрическо задвижване на задната ос.
Производството на шасита, части и компоненти ще се извършва в град Русе. Плановете са за старт това производство в съществуващата база на компанията, като едновременно с това ще се изгражда новият завод на притежавана вече от новото дружество „Син Карс Индъстри” АД земя.
Финалният етап от производството, а именно сглобяването, ще се извършва в Германия заради ниските транспортни разходи на основните компоненти, произвеждани и закупувани от там, а имено батерии, електромотори, трансмисии и други компоненти.
Основно предимство пред останалите компании в тази област ще е процесът на производство, а именно основаващо се на матричната гъвкава поточна линия –ММ (matrix manufacturing). Процесът е следният: затворена поточна линия, разделена на отделни клетки, обособени с от два до четири робота, на която чрез бързото препрограмиране на роботизираната система се гарантира гъвкавостта и настройката на системата за различните модели за производство. При използването на този метод на производство, човешкият фактор е ограничен, като и възможността за грешка също е минимална.
Максималният капацитет на цялата поточна линия ще може да стигне 20 000 бр. годишно.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.
GM ще „обуе“ колите си с безвъздушни гуми
Range Rover Evoque запазва статута на модна икона (тест драйв)
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!