L City е мултифункционална платформа, над която ще се надграждат различни варианти. Първият вариант ще бъде производство на транспортни модели с максимум 2 места в категория L6-E и L7-E, които позволяват лесна хомологация и регистрация за движение в Европа. Не се предвижда максимум 70 км/ч скорост на движение.
Плановете на Росен Даскалов са L City да може да се окомплектова с различни двигатели, различни видове купета (двете демонстрационни въобще не бяха привлекателни като дизайн), възможност за модифициране според нуждите на клиента – за 2, 4 или 6 души.
Макар да не се говори за конкретни спецификации, разположените в пода литиево-йонни батерии (с различен капацитет) ще могат да осигурят пробег до 600 км.
Но не само задвижването ще е екологично. Тръбната стоманена или алуминиева рама на практика няма амортизация, а пластмасовите външни панели на купето са изработени от рециклируема ABS пластмаса.
Нещо повече, в плановете са автомобилът да използва т. нар. технология drive by wire, заместваща традиционното механично управление. Компоненти като кормилна колона, сервоусилватели, маркучи, помпи и др. се отстраняват от автомобила.
И накрая ще отбележим, за покривът на различните купета може да е изграден от соларни клетки. Ако автомобилът не е ползван през деня, той ще може да се включва към енергийната система на дома или офиса. Но поне последното звучи толкова далечно, че е трудно за вярване. В момента няколко големи компании правят разработки в тази посока, което ме кара да съм скептичен в това направление.
Sin L City е предназначен за логистичните и транспортни фирми, тъй като в определени градове започват да се налагат забрани за движение на моторни превозни средства в центровете на градовете, които не притежават сертификат за емисии под определен праг. Той ще е удачен и за държавните и общински органи – полиция, общини, министерства, агенции.
В прессъобщението следват много данни за пазара на електрифицирани автомобили, които трябва да подплатят казаното (и написаното) по-горе. Тези данни са известни, но не дават много тясна връзка с този проект.
Далеч по-интересно е, че Росен Даскалов и екипа му са се спрели на най-опростените форми, за да постигнат конкурентоспособност. Тъй като L-City ще се движи с около 50-60 км/ч, транспортната платформа ще бъде конструирана съответно правилата за сигурност при такива скорости – максимално опростен. Използването на рециклируеми материали ще позволи снижаване на производствените разходи. А в плановете на Sin Cars влиза използването само на български доставчици, което ще неутрализира транспортните разходи.
Сега остава да видим какво реално приложение ще има този проект. Скептичен съм, но пък и силно обнадежден и щастлив от факта, че българска фирма ще направи опит за родно автомобилно производство, при това на доста иновативна като концепция идея.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.
Volvo V60 е новият семеен автомобил на шведите
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!