О сем членки на ЕС, включително Франция и Италия, призовават съюза да забрави за планирания екологичен стандарт Евро 7, той бил прекалено амбициозен и нереалистичен за постигане, пише Automotive News.
По-строгите мерки за намаляване на СО2 и NOx може отклонят жизненоважни инвестиции, необходими за постигане на крайната цел: да се забрани продажбата на нови автомобили с ДВГ в ЕС през 2035 г.
В съвместен документ, изпратен до другите членове на ЕС, осемте държави казват, че Евро 7 въобще не трябва да влиза в сила.
Евро 7 може да изпрати преждевременно Skoda Fabia в историята
"Противопоставяме се на всякакви нови правила за вредните емисии (включително нови тестови изисквания или нови лимита на вредните емисии) за автомобили и ванове,” гласи становището в документа, подписан от Франция, Италия, Чехия, БЪЛГАРИЯ, Унгария, Полша, Румъния и Словакия.
Този обрат идва на фона на постигнатото предварително единодушие за ограничаване на замърсяването на въздуха. Но и преди имаше единодушие по отношение на забраната на ДВГ през 2035 г., докато Германия не издейства изключение за колите, работещи на синтетични горива.
Тук се вижда, че Германия не е подписала този документ, макар преди транспортният министър Волкер Висинг да е изразявал резервите си спрямо Евро 7.
Ако все пак стандартът Евро 7 бъде приет, той трябва да влезе в сила на 1 юли 2025 г. Тепърва предстои да видим как ще протекат дискусиите по темата.
Най-интересното от автомобилния свят четете на CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!