И нженери на Porsche предполагат, че технологията ще се развие дотолкова, че в средносрочен план ще се предлагат електрически модели с пробег до 1300 км и време за зареждане от 15 минути! Тези разсъждения бяха публикувани за пръв път в Porsche Engineering Magazine, където инженери от Porsche Engineering говорят за настоящата и бъдещата технология за батериите.
Те обясняват защо литият е златният стандарт в момента, както и проблемите, свързани с него. Сред акцентите попада оптимизацията на анода, като се използва силиций, а не графит, както в момента. Според д-р Фалко Шапачер, търговски и технически директор на MEET Battery Research Center на University of Munster, силициевите аноди може да увеличат капацитета на батерията десетократно, като снижат времето за зареждането й до 15 минути.
Проблемът на силицият е, че той може да се разшири с до 300% когато абсорбира лития, което би могло да увреди електродите и да намали жизнения цикъл на батерия.
Проучване: трябват ни по-малки EV, повече обществен транспорт, по-малко лични коли
Но големият пробив ще дойде с твърдотелните батерии. Чрез използването на твърда електролитна матрица вместо течен електролит в сепаратор, тези батерии не само ще са по.леки, но и по-компактни. А липсата на течност ще ги направи по-стабилни и по-безопасни.
"Планът за твърдотелните клетки е класическият сепаратор да бъде заменен от тънък слои твърди електролити,” казва д-р Стефани Еделберг, инженер в Porsche Engineering. "Така твърдият електролит играе едновременно ролята на електролит и сепаратор."
Тази технология би увеличила енергийната плътност до 50%, а това от своя страна ще намали драстично времето за зареждане.
Още за технологичните решения в бъдещите EV на Porsche четете на автомобилния сайт CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!