Н езависимо дали му се възхищавате или го мразите, но ХМ е изключително важен модел за M GmbH. Не само че е първият самостоятелен модел след М1, не само че е първият хибрид на „М”, не само че е най-мощният сериен модел на M GmbH, но е и изключително технологичен, предлага почти 50:50 разпределение на теглото, може да се движи само на ток, при това до 83 км. Критикуват го заради дизайна, а голямото му тегло го прави по-бавен от всеки друг М-модел, макар да е най-мощният от тях.
XM Label Red разчита на 748 к.с. и 1000 Нм, благодарение на които ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,8 секунди. M Driver’s Package осигурява максимална скорост от 280 км/ч. Това е доста бързо, но все пак по-бавно от Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid, който взима спринта до 100 км/ч за 3,6 секунди.
Label Red разчита на един електромотор със 197 к.с., колкото генерира и в стандартната версия. Това означава, че увеличението на системната мощност идва от добре познатия 4,4-литров V8. От него са извадени допълнителни 95 к.с., като сега те вече са 585 спрямо 490 к.с. в ХМ.
Но най-осезаемо се усеща увеличението на въртящия момент. Агрегатът предлага 723 Нм спрямо 650 Нм в стандартния ХМ. Тук има т. нар. система “pre-gearing stage” между електромотора и трансмисията. Патентованата технология увеличава въртящия момент от 279 Нм на е-мотора до цели 450 Нм. Така системният въртящ момент скача до 1000 Нм!
Още цифри и факти за BMW XM Label Red четете на автомобилния сайт CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!