С лед 60 години производство на двигатели в Мюнхен, баварците прекъсват това в основния си завод в баварската столица. BMW премества производство на ДВГ-та в Steyer в Австрия и Jams Hall във Великобритания.
Решението да се прекрати производството на двигатели с вътрешно горене в Германия бе обявено от компанията още през ноември 2020 г. Сега, отново през ноември, в Мюнхен бе произведен последният 8-цилиндров двигател. Това е повратен момент в историята на Bayerische Motorenwerke.
Причината за този ход и насочване на цялото внимание към електромобилите. Електрическото i4 се произвежда в Мюнхен от октомври 2021 г. Очакваната с огромен интерес Neue Klasse също ще започне да слиза от поточната линия на основния завод на марката н Мюнхен от края на 2025 г. или началото на 2026 г. Баварците инвестират около 400 млн. евро за преоборудване на настоящата поточна линия за производство на двигатели.
BMW i5 M60 преподава частни уроци (тест драйв)
Заетите 1200 служители, които досега са правили двигатели ще бъдат преквалифицирани и назначени в други зони, или в завода в Мюнхен, или в други мощности на BMW.
С реорганизацията на основния завод в Мюнхен, баварската производствена мрежа на BMW за електромобили продължава да се префасонира. i4 се прави в града, както вече посочихме, докато iX, i7 и i5 слизат от конвейра за завода в Динголфинг. iX1 и iX2 се правят в Регенсбург. И други заводи участват в електрическото производство, електромотори са правят в Динголфинг, тестови център за батерии има в завода във Вакерсдорф.
Още любопитни новини от автомобилния свят четете на CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!