Г рупата на двайсетте, съкратено Г-20, е група от 19-те страни с най-големи икономики в света плюс Европейския съюз. Г-20 произвежда 90% от световния брутен национален продукт, генерира 80% от международната търговия (включително търговията в самата ЕС) и обхваща две трети от населението на света.
В автомобилния свят G20 е един от основните играчи, проправили пътя на BMW към днешния му статут и състояние. Тук важните „клечки” не са никак малко, но ако трябва да правя аналогии, то Серия 3 е за BMW и автомобилите това, което са Golf, 911, S-Class… за своите марки и индустрията като цяло. Това са част от онези автомобили, положили основата на модерната европейска автомобилна индустрия. Автомобилите, по които всички се равняват – било то конкуренти, било то клиенти.
Те се превърнаха в стандарти след десетилетия еволюция, по които се равняват всичките им конкуренти. Това е недружелюбна среда, в която оцеляват най-пригодените. Абсолютно идентична на тази, при която се проведе последната среща на Г-20 (миналата година в Аржентина), която бе и най-конфликтната от създаването на този форум преди 10 години.
Също толкова недружелюбна е средата, в която излиза новата Серия 3 на BMW (G20), където своето искат C-Class, А4, Giulia. Но „тройката” идва и предлага неща, които я връщат на върха на хранителната верига в сегмента. Това се случва след 44-годишна еволюция през седем поколения.
BMW М850i Coupe предлага рога на изобилието (тест драйв)
Завръщане в миналото със Suzuki Jimny (тест драйв)
През 1975 г. е представена първата Series 3, обозначена Е21. Следват E30, E36, E46 и E90. Това не са само кодове, каращи феновете на BMW да мечтаят, тази коли продължават да радват феновете на марката по българските пътища, което само показва колко издръжливи са тези машини – на времето и тежкия десен крак. На 15-те милиона продажби (всяко пето продадено BMW е „тройка”, без тук да слагам Серия 4) също са атестат за факта, че Серия 3 носи BMW на гърба си вече толкова години.
През годините 3 Series си изкова статута на най-успешен модел в баварската гама. Седмото поколение дори надгражда, в което се убедих след три дневно изживяване на борда на G20. А то започва още с първата визуална среща и този прекрасен цвят Portimao Blue.
Подобно на Х5 и наскоро лансирания Х7, дизайнерите на BMW повеждат „тройката” в дръзка нова посока – не толкова деликатна, колкото много от предшествениците й, но определено изключително атрактивна. И най-важното – дизайнерската разлика между Серия 3 и Серия 5 е ясно откроима, което за мен е от голямо значение.
В предната част на автомобила доминира голямата BMW бъбрековидна радиаторна решетка с достигащите до нея фарове. Типичното им разделяне на две части се подчертава от характерния прорез на предната броня в контура на фаровете. Динамичният профил се доминира от двете линии и извития контур на праговете. Задната част на рамките на страничните прозорци с познатата “извивка на Хофмайстер” за пръв път е интегрирана в задната колона. Хоризонталните линии и тесните, стилно затъмнени задни светлини придават широчина и мощ на задната част.
G20 е по-дълъг, по-широк и по-висок от F30, който заменя. Това дава обем в интериора, но за запалените фенове може да означава и отнемане на компактността, която е толкова важна за пътното поведение на автомобила. Е, не се притеснявайте, допълнителният вътрешен обем е компенсиран с първокласен инженеринг.
Mercedes-AMG C43 Coupe е липсващото звено (тест драйв)
VW T-Cross: Polo(во) съзряване (тест драйв)
На първо място ще отбележа абсолютно перфектното разпределение на теглото между двете оси (50:50), а самият център на тежестта е снижен с 1 см към пътя, което е само брънка от цялата нишка инженерни и технологични решения, които лепят усмивката на лицето ви, когато стане дума за забавление зад волана. Фактор за това са и увеличената предна и задна следа със съответно 43 и 21 мм.
Купето е по-здраво на усукване и по-голямо, а последното предполага, че и теглото е нараснало. Окачването и задвижването използват повече алуминий, а предният капак и калници също са алуминиеви. Това е спомогнало средното тегло на G20 да намалее с около 55 кг спрямо F30. Версията, която карам аз – M Sport, тежи точно 1450 кг без допълнителните екстри, с които е оборудвана. А те са доста.
Ще изтъкна 19-цоловите джанти и адаптивното М шаси (има още стандартно и M Sport), снижаващо автомобила допълнително с 10 мм към пътя. Именно окачването е основният фактор, който превръща „тройката” в истинско откровение на пътя. Трябва да отбележа обаче, че изключителната прецизност в завоите дава своята жертва, а нея откривам в доста твърдата возия (отдавам го и на 19-ките, „обути” с run-flat). По принцип не бих се оплакал никога от твърдо возене, но все пак това е преди всичко семеен автомобил.
Кормилното управление е другата силна (по традиция) страна на модела. Искам да кажа, че през волана се усеща нивото на сцепление във всеки един момент, като получаваш и много интуитивно усещане за ъгъла на завъртане, който трябва да приложиш, за да вземеш поредния завой.
Пет са двигателите, с които G20 се въвежда на пазара. Аз тествам средния вариант при дизелите, а именно версията 320d (318d и 330d).
Mazda 3 е различният образец за подражание (тест-драйв)
Kia Proceed разчупва стереотипите в скучния комби сегмент (тест драйв)
Агрегатите са добре познати на феновете на марката, но това не означава, че просто са пренесени от други модели. Въпросният 2,0-литров дизел вече разчита на секвенциално принудително пълнене, като по-голямата от двете турбини е с променлива фаза на газоразпределението. Благодарение на това, при мощност от 190 к.с. и 400 Нм въртящ момент, този скромен дизелов мотор ускорява Серия 3 до 100 км/ч за под 7 секунди (6,8). Не очаквах подобна динамика и истински се зарадвах, защото обикновено тествам новите модели с върховните двигатели, но този е прекрасен. Още повече, че ви радва и с разход около 6 л/100 км.
Качеството на материалите не изневеряват на стила и качеството на BMW. Приборното табло представлява 12,3-инчов дисплей с много атрактивна графика. Със същия размер е сензорният екран на централната конзола до него. Конзолата на климатика и радиото под него са много изчистени и ергономични, а трилъчият мултифункционален волан е още по-удобен за захват и боравене с бутоните върху него.
Нов е контролният панел на тунела между седалките, където е разположен селекторът на трансмисията, регулаторът на седмото поколение iDrive, бутоните за управление на окачването и избора на режим на задвижване, както и бутонът старт/стоп.
Не бих се опитал да изброявам всички системи в Серия 3, ще се задоволя само да отбележа, че „тройката” е един от най-високотехнологичните в баварското портфолио. Ще маркирам само две системи, които мен ме впечатлиха. Едната предлага напълно автономно изминаването на последните до 50 метра от движението на заден ход, следвайки траекторията на предшестващото движение на преден ход. Тази функция е много полезна, когато автомобилът не може да продължи напред в тясна улица и трябва да се върне.
Другата система, с която се забавлявах много, е т. нар. Личен асистент. Чрез него реално водите комуникация с автомобила. Много по-лесно е да си увеличите звука на аудито, да смените станцията или да регулирате температурата на климатика по нормалния начин, но кое му е забавното? Вместо това може да кажете на колата, че ви е студено (или топло), тя ще конкретизира температурата, след което ще я регулира само от вашата страна, т.е. разпознава от коя страна на автомобила се подава командата.
Критика? Освен за много твърдата возия, друго не се сещам. Иначе Серия 3 е отличен на пътя, много икономичен, бърз, изглежда страхотно. И така го чувствам. Всичко това си има цена.
Технически характеристики:
BMW Серия 3
Размери
Дължина, мм: 4709
Широчина, мм: 1827
Височина, мм: 1442
Междуосие, мм: 2851
Маса, кг: 1450
Двигател
Тип: редови, 4-цилиндров, две турбини
Работен обем, куб. см: 1995
Макс. мощност, к.с. при об./мин: 190 при 4000
Макс. въртящ момент, Нм при об./мин: 400 при 1750-2500
Динамика
Макс. скорост, км/ч: 240
Ускорение 0-100 км/ч, сек: 6,8
Среден разход, л/100 км: 4,4
Вредни емисии СО2, г/км: 115
Базова цена, лв. с ДДС: 83 850
Цена на тествания модел, лв. с ДДС: 131 409
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!