BMW Series 1 вдъхва нов живот на хечбека (тест драйв)
Източник: CarMarket.bg

Н ов хечбек в ерата на SUV! Това си е достойно за уважение и внимание, защото последният нов модел в С-сегмента бе Opel Astra, а преди това VW Golf. Да, имаме моделите на Hyundai, Kia и Seat, общо взето с това се изчерпват предложенията. Всичко останало е кросоувър или SUV. Затова, когато BMW ни предлага новата 1 Series – или чисто и просто THE 1 – аз се радвам на нещо, което допреди 15 години доминираше, а днес е на изчезване.

Може и да няма много и нови хечбеци, но конкуренцията винаги ще си остане, дори и за малкото останали фенове (или корпоративни клиенти) на тази каросерия. А конкурентите са ясни – Mercedes-Benz A-Class и Audi A3. Последните са задоволяват с малки модернизации през последните години, докато BMW реши да изкара направо ново поколение след пет години, прескачайки фейслифта на предходното. Това, за BMW, си е доста кратък цикъл и отклонение от нормите, но ясно показва, че баварците продължават да гледат сериозно на най-достъпното ниво в света на BMW.

Зад волана на BMW Серия 1

Няма да правя сравнение с Astra, каквото не може и не бива да се прави, затова под достъпност в баварския свят имам предвид стартова цена от 69 600 лв. за версията 120 („I” бе извадено от номенклатурата). Не е малко, но по-евтино BMW няма. Освен това не е много по-скъпо от Audi A3, чиято идентична версия (Audi A3 35 TFSI S tronic), но със 150 к.с. струва 64 278 лв. А какво да кажа за A-Class, която започва от... 83 460 лв.! Модел, който го чака геройска смърт съвсем скоро. При това няма дори да вкарам в уравнението факта, че Series 1 е много по-добър за каране от споменатите два конкурента.

Източник: CarMarket.bg

Дебютът на това ново, четвърто поколение на THE 1 идва точно 20 години след появата на първата „единичка“. За това време баварците реализираха над 3 млн. продажби, днес ще им е трудно да продължат със същите темпове, но те и не го очакват.

Казвам на два пъти ново поколение, но колко е ново? Пораснало е доста на размери, да, в това няма две мнения. Дължината е увеличена с 42 мм (4361 мм), височината – с 25 мм (1459 мм), междуосието е 2670 мм. Но ако си спомните как се промени Golf 5 спрямо Golf 6, тук ситуацията е също толкова близка.

Източник: CarMarket.bg

Имаме си ново вътрешнофирмено обозначение (F70 заменя F40, но не Ferrari). Предницата е силно променена. Радиаторната решетка, в противовес на навика на BMW от последните години, реално не е толкова крещяща. Може би някой все пак е прочел нещо в социалните мрежи по темата. Сега тя е широко разтегната настрани, като по този начин предницата изглежда по-ниска и по-агресивна. Е, все още има опция решетката да свети, но това ще го преглътнем.

Фаровете и светлинният подпис са нови за модела, но споделени със Серия 2 Гран Купе. Задните калници са по-издути, задницата (също нов светлинен подпис) отново изглежда по-широка. Аз, понеже съм си късметлия, карах и M135 в цвят Хълк от снимките, което означава, че отново имах щастието да седна зад волана на истински хотхеч, нещо, което в днешно време е като Йети, трябва да го видиш, за да повярваш в съществуването му.

Aceman оформя атакуващата формация на MINI (тест драйв)

Kia EV3: очевидно предимство (тест драйв)

А BMW M135 добавя още повече агресия, естествено: по-масивни въздуховоди, дифузьор, четири ауспуха, джанти, големи спирачни апарати, черен гланц и достатъчно по-малки други елементи, за да усетиш прилив на адреналин и да се върне човек назад във времето, когато в тази ниша дори Renault имаше два страхотни представителя.

Източник: BMW

Интериорът е кардинално нов за модела, но вече познат от гамата на BMW. “Единичката“ вече е оборудвана с т. нар. Curved display, комбиниращ 10,3-инчово приборно табло и 10,7-инчов централен дисплей. Не могат да скрият напълно масивния корпус за head-up проектора. Иначе, дигитализацията властва и тук, като компанията се гордее с намаляването на физическите бутони. Аз не съм убеден в това.

Арматурното табло е много изчистено, по подобие на това в новото Х3. В М135 има много приятни на допир метални вложки в двата му края, които са перфорирани и светят, а на таблото има три ръчно шити шева в бял, син и червен цвят.

Източник: BMW

Седалките при М135, естествено, са спортни, с много висока странична опора, вградени подглавници и Алкантара. iDrive контролерът е заменен от панел с превключватели между двете седалки. На задните седалки трима човека ще се озорят на дълъг път, мястото тук е по-малко отколкото в Golf. Багажникът, също като при емблематичния за VW модел, е 380 литра, но ако моделът е с мека хибридна система, обемът пада да мизерните 300 л.

Споменах я, затова продължавам по темата. 48 волтовата мека хибридна система прави дебют в Серия 1, но тук, за щастие или не, нямаме нито HEV, нито PHEV, нито EV версии. Само добрия стар ДВГ, при това в бензинова и дизелова версии. Четири са тези на бензин: BMW 116 (3 цилиндъра, 122 к.с., 230 Нм), 120 (3 цилиндъра, 48V, 170 к.с., 280 Нм), 123 xDrive (4 цилиндъра, 48V, 218 к.с., 360 Нм) и М135 (4 цилиндъра, 300 к.с., 400 Нм). Макар и странно в днешно време, THE 1 идва и във версии 118d (4 цилиндъра, 150 к.с., 360 Нм) и 120d (4 цилиндъра, 48V, 163 к.с., 400 Нм). Пазарното лансиране на модела у нас започна с версиите 120 и М135, които тествах.

Източник: BMW

Всички версии на Серия 1 разчитат на 7-степенна автоматична трансмисия с двоен съединител и задвижване на предните колела (с изключение на 123 xDrive), решение, което BMW въведе с предходното поколение.

Но дори и след споменаването на този факт, Серия 1 продължава да впечатлява с управлението си дори без адаптивно M окачване (стандартно за M Sport и M135), но с него нещата са още по-добри.

Седнах първо зад волана на M135 xDrive, част от портфолиото на M Performance гамата, а не чистокръвен М-автомобил. Да караш и пишеш за такъв автомобил е лесно, но тук, за моя голяма изненада, не усетих тръпки по гръбначния стълб. Стабилността е налице, но звукът от двигателя е разочароващ. Не прибягвам до изкуствено генерирания звук, защото той отнема още от удоволствието. Моделът е оборудван с диференциал с ограничено приплъзване отпред, а централният диференциал не е конфигурируем, т.е. не предлага избор на режим за разделяне на въртящия момент. Разбираемо, все пак започнах с уточнението, че това не е чистокръвна „М“-ка.

Източник: BMW

Истински изненадан съм от BMW 120 с 3-цилиндров двигател, но, забележете, със 170 к.с. и 280 Нм). Подобни параметри за такъв тип двигател няма при никой друг на пазара, защото това реално е 6-цилиндров агрегат разделен на две. Дори звукът му не е натрапчив, заради което е трудно разбираемо, че е с нечетен брой цилиндри. До минимум са сведени и характерните вибрации.

Но по-готиното е, че дори и тази версия на THE 1 дава усещането на хотхеч. Воланът е отзивчив и е много забавно да шофираш по междуселските пътища в Бавария. Обратната връзка от предните колела е много по-добра, отколкото е обичайно в този клас. Сцеплението е отлично дори при променливи метеорологични условия. Въпросните 170 к.с. осигуряват достатъчно мощност за изпреварване и набиране на скорост по магистрала.

Най-големият недостатък е возията, която е доста твърда за спортно шофиране, но при нежелание за такова усещаш всяка неравност на пътя, а в Германия дупки по пътищата няма много. Ситуацията се успокоява на аутобана, където купето е приятно и тиха. Има лек намек от шума, идващ от гумите, но Серия 1 може да върти километри, без да ви натоварва излишно.

Източник: CarMarket.bg

Може и да е базовата стъпка към света на BMW, но никой от конкурентите му не може да предложи нещо близко до това, което има Серия 1. Качеството в купето е на висота, дигиталните дисплеи и въобще технологията на борда са сред най-добрите на пазара въобще, особено в по-ниския ценови диапазон (ако 80-ина хиляди лева за хечбек са ниска цена). Не разочарова и спортното усещане. Проблем е мястото отзад и в багажника особено, ако задвижването е с мека хибридна система.

Източник: CarMarket.bg

Технически характеристики

BMW 120

Размери

Дължина, мм: 4361

Широчина, мм: 1800

Височина, мм: 1459

Междуосие, мм: 2670

Маса, кг: около 1500

Двигател

Тип: 3-цилиндров, турбо

Работен обем, куб. см: 1499

Макс. мощност, к.с. при об/мин.: 170 при 4700-6500

Макс. въртящ момент, Нм при об/мин.: 280 при 1500-4400

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 226

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 7,8

Среден разход, л/100 км: 6,0 – 5,3

Вредни емисии СО2, г/км: 131 - 121

Базова цена на модификацията, лв. с ДДС: 69 600

Още ревюта на нови модели може да прочетете на CarMarket.bg

-Скъпа, какво има за вечеря? -Паниран карфиол, салата с рукола, чия и кълнове. -Ако искаш развод просто ми кажи, не така заобиколно.  
Прочети целия
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Apple "затвори" критична уязвимост в iPhone и iPad

Apple "затвори" критична уязвимост в iPhone и iPad

Технологии Преди 5 минути

Тя засяга практически всички устройства и може да е използвана от хакери

САЩ възобновиха военната помощ за Украйна

САЩ възобновиха военната помощ за Украйна

Свят Преди 6 часа

Палиса: Споразуменията са приложени

Свалиха блокадата на "Радио-телевизия на Сърбия"

Свалиха блокадата на "Радио-телевизия на Сърбия"

Свят Преди 7 часа

Протестиращите поискаха "освобождаването на РТС"

<p>ГЕРБ: Няма да го позволим!</p>

ГЕРБ: Правим всичко за присъединяване на България към еврозоната

България Преди 7 часа

ГЕРБ: Инициират поредните демонстрации пред дома на лидера ни

Русия не изключва контакти със САЩ през следващите дни

Русия не изключва контакти със САЩ през следващите дни

Свят Преди 7 часа

Това заяви говорителят на руското външно министерство Мария Захарова

Президентът на САЩ Донълд Тръмп

Тръмп: Ще разговарям с Владимир Путин

Свят Преди 8 часа

Тръмп е готов отново да покани Зеленски в САЩ

Отиде си легендарният щангист Норайр Нурикян

Отиде си легендарният щангист Норайр Нурикян

България Преди 9 часа

Нурикян е един от шестимата български спортисти с поне две олимпийски титли

Почина спортната легенда Тодорка Шишкова

Почина спортната легенда Тодорка Шишкова

България Преди 9 часа

Тодорка Шишкова е бивш председател на Българската федерация по художествена гимнастика

Украйна и САЩ се споразумяха в Дежда за 30-дневно примирие с Русия

Украйна и САЩ се споразумяха в Дежда за 30-дневно примирие с Русия

Свят Преди 10 часа

САЩ ще уведомят Русия за постигнатите договорености

Протестен автопоход на „Величие“

Протестен автопоход на „Величие“

България Преди 10 часа

На последните избори на тях не им достигнаха 21 гласа за влизане в парламента

Тежка катастрофа край Добрич, загинали и ранени

Тежка катастрофа край Добрич, загинали и ранени

България Преди 10 часа

Движението по пътя Добрич - Силистра, след разклона за село Ловчанци, е затруднено

Висшият адвокатски съвет критикува действията на прокуратурата по делото за изборите

Висшият адвокатски съвет критикува действията на прокуратурата по делото за изборите

България Преди 11 часа

ВАС: Действията на прокуратурата са насочени по същество срещу възложените на Конституционния съд правомощия

Полицията предотврати опит за линч в Горна Оряховица

Полицията предотврати опит за линч в Горна Оряховица

България Преди 11 часа

Наложи се сериозно присъствие на полиция и жандармерия

Съдът разреши на Васил Божков да напуска България

Съдът разреши на Васил Божков да напуска България

България Преди 11 часа

Беше отчетено, че той винаги се е явявал пред съда

Започна делото срещу Димо Алексиев

Започна делото срещу Димо Алексиев

България Преди 11 часа

На 19 февруари Софийският районен съд наложи мярка за неотклонение „подписка“