BMW Series 1 вдъхва нов живот на хечбека (тест драйв)
Източник: CarMarket.bg
1

Н ов хечбек в ерата на SUV! Това си е достойно за уважение и внимание, защото последният нов модел в С-сегмента бе Opel Astra, а преди това VW Golf. Да, имаме моделите на Hyundai, Kia и Seat, общо взето с това се изчерпват предложенията. Всичко останало е кросоувър или SUV. Затова, когато BMW ни предлага новата 1 Series – или чисто и просто THE 1 – аз се радвам на нещо, което допреди 15 години доминираше, а днес е на изчезване.

Може и да няма много и нови хечбеци, но конкуренцията винаги ще си остане, дори и за малкото останали фенове (или корпоративни клиенти) на тази каросерия. А конкурентите са ясни – Mercedes-Benz A-Class и Audi A3. Последните са задоволяват с малки модернизации през последните години, докато BMW реши да изкара направо ново поколение след пет години, прескачайки фейслифта на предходното. Това, за BMW, си е доста кратък цикъл и отклонение от нормите, но ясно показва, че баварците продължават да гледат сериозно на най-достъпното ниво в света на BMW.

Зад волана на BMW Серия 1

Няма да правя сравнение с Astra, каквото не може и не бива да се прави, затова под достъпност в баварския свят имам предвид стартова цена от 69 600 лв. за версията 120 („I” бе извадено от номенклатурата). Не е малко, но по-евтино BMW няма. Освен това не е много по-скъпо от Audi A3, чиято идентична версия (Audi A3 35 TFSI S tronic), но със 150 к.с. струва 64 278 лв. А какво да кажа за A-Class, която започва от... 83 460 лв.! Модел, който го чака геройска смърт съвсем скоро. При това няма дори да вкарам в уравнението факта, че Series 1 е много по-добър за каране от споменатите два конкурента.

Източник: CarMarket.bg

Дебютът на това ново, четвърто поколение на THE 1 идва точно 20 години след появата на първата „единичка“. За това време баварците реализираха над 3 млн. продажби, днес ще им е трудно да продължат със същите темпове, но те и не го очакват.

Казвам на два пъти ново поколение, но колко е ново? Пораснало е доста на размери, да, в това няма две мнения. Дължината е увеличена с 42 мм (4361 мм), височината – с 25 мм (1459 мм), междуосието е 2670 мм. Но ако си спомните как се промени Golf 5 спрямо Golf 6, тук ситуацията е също толкова близка.

Източник: CarMarket.bg

Имаме си ново вътрешнофирмено обозначение (F70 заменя F40, но не Ferrari). Предницата е силно променена. Радиаторната решетка, в противовес на навика на BMW от последните години, реално не е толкова крещяща. Може би някой все пак е прочел нещо в социалните мрежи по темата. Сега тя е широко разтегната настрани, като по този начин предницата изглежда по-ниска и по-агресивна. Е, все още има опция решетката да свети, но това ще го преглътнем.

Фаровете и светлинният подпис са нови за модела, но споделени със Серия 2 Гран Купе. Задните калници са по-издути, задницата (също нов светлинен подпис) отново изглежда по-широка. Аз, понеже съм си късметлия, карах и M135 в цвят Хълк от снимките, което означава, че отново имах щастието да седна зад волана на истински хотхеч, нещо, което в днешно време е като Йети, трябва да го видиш, за да повярваш в съществуването му.

Aceman оформя атакуващата формация на MINI (тест драйв)

Kia EV3: очевидно предимство (тест драйв)

А BMW M135 добавя още повече агресия, естествено: по-масивни въздуховоди, дифузьор, четири ауспуха, джанти, големи спирачни апарати, черен гланц и достатъчно по-малки други елементи, за да усетиш прилив на адреналин и да се върне човек назад във времето, когато в тази ниша дори Renault имаше два страхотни представителя.

Източник: BMW

Интериорът е кардинално нов за модела, но вече познат от гамата на BMW. “Единичката“ вече е оборудвана с т. нар. Curved display, комбиниращ 10,3-инчово приборно табло и 10,7-инчов централен дисплей. Не могат да скрият напълно масивния корпус за head-up проектора. Иначе, дигитализацията властва и тук, като компанията се гордее с намаляването на физическите бутони. Аз не съм убеден в това.

Арматурното табло е много изчистено, по подобие на това в новото Х3. В М135 има много приятни на допир метални вложки в двата му края, които са перфорирани и светят, а на таблото има три ръчно шити шева в бял, син и червен цвят.

Източник: BMW

Седалките при М135, естествено, са спортни, с много висока странична опора, вградени подглавници и Алкантара. iDrive контролерът е заменен от панел с превключватели между двете седалки. На задните седалки трима човека ще се озорят на дълъг път, мястото тук е по-малко отколкото в Golf. Багажникът, също като при емблематичния за VW модел, е 380 литра, но ако моделът е с мека хибридна система, обемът пада да мизерните 300 л.

Споменах я, затова продължавам по темата. 48 волтовата мека хибридна система прави дебют в Серия 1, но тук, за щастие или не, нямаме нито HEV, нито PHEV, нито EV версии. Само добрия стар ДВГ, при това в бензинова и дизелова версии. Четири са тези на бензин: BMW 116 (3 цилиндъра, 122 к.с., 230 Нм), 120 (3 цилиндъра, 48V, 170 к.с., 280 Нм), 123 xDrive (4 цилиндъра, 48V, 218 к.с., 360 Нм) и М135 (4 цилиндъра, 300 к.с., 400 Нм). Макар и странно в днешно време, THE 1 идва и във версии 118d (4 цилиндъра, 150 к.с., 360 Нм) и 120d (4 цилиндъра, 48V, 163 к.с., 400 Нм). Пазарното лансиране на модела у нас започна с версиите 120 и М135, които тествах.

Източник: BMW

Всички версии на Серия 1 разчитат на 7-степенна автоматична трансмисия с двоен съединител и задвижване на предните колела (с изключение на 123 xDrive), решение, което BMW въведе с предходното поколение.

Но дори и след споменаването на този факт, Серия 1 продължава да впечатлява с управлението си дори без адаптивно M окачване (стандартно за M Sport и M135), но с него нещата са още по-добри.

Седнах първо зад волана на M135 xDrive, част от портфолиото на M Performance гамата, а не чистокръвен М-автомобил. Да караш и пишеш за такъв автомобил е лесно, но тук, за моя голяма изненада, не усетих тръпки по гръбначния стълб. Стабилността е налице, но звукът от двигателя е разочароващ. Не прибягвам до изкуствено генерирания звук, защото той отнема още от удоволствието. Моделът е оборудван с диференциал с ограничено приплъзване отпред, а централният диференциал не е конфигурируем, т.е. не предлага избор на режим за разделяне на въртящия момент. Разбираемо, все пак започнах с уточнението, че това не е чистокръвна „М“-ка.

Източник: BMW

Истински изненадан съм от BMW 120 с 3-цилиндров двигател, но, забележете, със 170 к.с. и 280 Нм). Подобни параметри за такъв тип двигател няма при никой друг на пазара, защото това реално е 6-цилиндров агрегат разделен на две. Дори звукът му не е натрапчив, заради което е трудно разбираемо, че е с нечетен брой цилиндри. До минимум са сведени и характерните вибрации.

Но по-готиното е, че дори и тази версия на THE 1 дава усещането на хотхеч. Воланът е отзивчив и е много забавно да шофираш по междуселските пътища в Бавария. Обратната връзка от предните колела е много по-добра, отколкото е обичайно в този клас. Сцеплението е отлично дори при променливи метеорологични условия. Въпросните 170 к.с. осигуряват достатъчно мощност за изпреварване и набиране на скорост по магистрала.

Най-големият недостатък е возията, която е доста твърда за спортно шофиране, но при нежелание за такова усещаш всяка неравност на пътя, а в Германия дупки по пътищата няма много. Ситуацията се успокоява на аутобана, където купето е приятно и тиха. Има лек намек от шума, идващ от гумите, но Серия 1 може да върти километри, без да ви натоварва излишно.

Източник: CarMarket.bg

Може и да е базовата стъпка към света на BMW, но никой от конкурентите му не може да предложи нещо близко до това, което има Серия 1. Качеството в купето е на висота, дигиталните дисплеи и въобще технологията на борда са сред най-добрите на пазара въобще, особено в по-ниския ценови диапазон (ако 80-ина хиляди лева за хечбек са ниска цена). Не разочарова и спортното усещане. Проблем е мястото отзад и в багажника особено, ако задвижването е с мека хибридна система.

Източник: CarMarket.bg

Технически характеристики

BMW 120

Размери

Дължина, мм: 4361

Широчина, мм: 1800

Височина, мм: 1459

Междуосие, мм: 2670

Маса, кг: около 1500

Двигател

Тип: 3-цилиндров, турбо

Работен обем, куб. см: 1499

Макс. мощност, к.с. при об/мин.: 170 при 4700-6500

Макс. въртящ момент, Нм при об/мин.: 280 при 1500-4400

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 226

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 7,8

Среден разход, л/100 км: 6,0 – 5,3

Вредни емисии СО2, г/км: 131 - 121

Базова цена на модификацията, лв. с ДДС: 69 600

Още ревюта на нови модели може да прочетете на CarMarket.bg

Коментари 1
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

1 коментар
 
- По какво може да се познае дали един мъж е семеен или е любовник? - Много просто - единият носи цветя, а другия зеленчуци...
Прочети целия
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
"Хамас" готова да освободи 34 заложници

"Хамас" готова да освободи 34 заложници

Свят Преди 3 часа

Групировката все още не е предоставила списък на заложниците

"Еликсир на здравето": Кой да пие сок от кисело зеле и кой не

"Еликсир на здравето": Кой да пие сок от кисело зеле и кой не

Любопитно Преди 4 часа

Сокът от кисело зеле има уникален състав, който може да повлияе положително на вашето здраве

Шолц: Твърденията, че може да се срещна с Путин са неприлични

Шолц: Твърденията, че може да се срещна с Путин са неприлични

Свят Преди 5 часа

Шолц и Путин проведоха първия си телефонен разговор от близо 2 години на 15 ноември

<p>Западни политици идват и си отиват - не и в Русия</p>

Несменяем лидер от четвърт век: Как го постигна Владимир Путин

Свят Преди 6 часа

Западни политици идват и си отиват, властта се предава от едни на други. Не обаче и в Русия, където президентът Владимир Путин е несменяем лидер вече от четвърт век. Как го постига?

Антъни Блинкен пристигна в Южна Корея

Антъни Блинкен пристигна в Южна Корея

Свят Преди 7 часа

Очаква се държавният секретар да посети още Япония и Франция

Нов взрив на газова бутилка в „Лозенец“ в София, има пострадал

Нов взрив на газова бутилка в „Лозенец“ в София, има пострадал

България Преди 7 часа

Взривът е близо до мястото, където снощи газова бутилка се взриви и подпали цяла къща

Почина магарето, вдъхновило анимационния герой в „Шрек“

Почина магарето, вдъхновило анимационния герой в „Шрек“

Свят Преди 8 часа

Пери почина след борба с болезнено заболяване на копитата

Кирил Петков и Делян Добрев влязоха в остър дебат

Кирил Петков и Делян Добрев влязоха в остър дебат

България Преди 8 часа

Те влязоха в спор в социалните мрежи

276-килограмова риба тон бе продадена за 1,3 млн. долара

276-килограмова риба тон бе продадена за 1,3 млн. долара

Любопитно Преди 9 часа

"Беше дебела като крава", разказва 73-годишният рибар Масахиро Тайеучи

Възрастна жена загина при пожар в Бургас

Възрастна жена загина при пожар в Бургас

България Преди 9 часа

Жената е била трудно подвижна

Украйна е унищожила 61 руски дрона през изминалата нощ

Украйна е унищожила 61 руски дрона през изминалата нощ

Свят Преди 9 часа

Украинските военни заявиха, че други 42 дрона са "изчезнали" от радарите

Арестуваха двама инфлуенсъри във Франция, подтиквали към насилие

Арестуваха двама инфлуенсъри във Франция, подтиквали към насилие

Свят Преди 10 часа

Видеата са били препоствани в социалните мрежи и широко коментирани, като са породили безпокойство

Себастиан Курц не иска да се връща на канцлерския пост в Австрия

Себастиан Курц не иска да се връща на канцлерския пост в Австрия

Свят Преди 10 часа

Кристиан Щокер временно поема ръководство на Австрийската народна партия

Украйна предприе контраофанзива в западната част на руската Курска област

Украйна предприе контраофанзива в западната част на руската Курска област

Свят Преди 10 часа

Това съобщи руското министерство на отбраната