BMW проучва възможностите за версии с горивни клетки, конструирани на новата електрическа платформа Neue Klasse, разкри Оливер Ципсе, Изпълнителен директор на компанията.
„Според нас водородът е липсващото парче от пъзела, което може да допълни електрическата мобилност, когато електрическото задвижване с батерия не е приложимо”, заяви Ципсе по време на разговор в сряда за финансовия отчет на марката за първото полугодие.
Първите автомобили на платформата Neue Klasse са планирани да се появят през 2025 г. Първоначално това ще са подобен като размери на Серия 3 седан и „спортен SUV", каза Ципсе.
"Можем да си представим и водородно задвижване за това ново поколение автомобили“, добави той.
BMW започва тестове на водородния iX5
В края на годината BMW ще стартира ограничено производство на водородна версия на X5, наречена iX5 Hydrogen. "Вече мислим за възможно следващо поколение”, уточнява големият човек в BMW.
BMW представи прототипът iX5 Hydrogen по време на изложението в Мюнхен през 2021 г.
Автомобилът комбинира горивна клетка и батерия, максималната мощност е 374 к.с. пълненето на резервоара с водород отнема 3 до 4 минути. Проектът бе частично финансиран от германската държава.
BMW е най-големият адвокат на водорода сред германските производители по пътя към нулеви вредни емисии.
Повече по темата четете на новия автомобилен сайт CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!