П о време на откриването на BMW M Fest на пистата „Киалами” в Южна Африка, шефът на BMW M Франсискъс ван Миил бе абсолютно красноречив по отношение на въпрос дали в бъдеще може да видим М-ки с 3- или 4-цилиндрови двигатели.
"Надявам се, че това е риторичен въпрос, защото е ясно, че няма да използваме 3-цилиндрови двигатели,” заяви ван Миил. „Дори няма да използваме 4-цилиндрови двигатели в нашите автомобили. Знам, че има други компании, които го правят, но ние няма да го направи.”
Тези „други компании” са ясни. Наскоро Mercedes-AMG представи С63 S E Performance с хибридно 2,0-литрово турбо задвижване, а не с 4,0-литров битурво V8, който задвижваше предшественика му.
Макар този двигател да е изключително впечатляващ като технически характеристики, изглежда че BMW ще продължи да залага на характера, който има редовият 6-цилиндров двигател, като предвижда да продължи дългогодишната си любовна си афера с V8.
Каквото и да мислите за настоящия дизайнерски език на баварците, не може да им се отрече, че те твърдо държат на двигателя с вътрешно горене, при това няма да маскират нещо малко като двигател за М.
Затова е новото М2 продължава да залага на редови 3,0-литров „шестак”, генериращ 453 к.с. и 550 Нм. Това ще е последният неелектрифициран модел на M GmbH.
Още по темата четете на новия автомобилен сайт CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!