Г ай Ричи и BMW M8 Competition нямат абсолютно нищо общо. Но в моите очи не е така. Земният път на Ричи започва през 1968-а, годината, когато BMW решава на мине на нов етап в развитието си: да произведе купе, което да е успешно не само като продажби, но и успешно да се противопостави на Porsche и Ford във все по-популярния European Touring Car Championship (ETCC).
Решението е E9, лансиран първоначално като 2800 CS (Coupe Sport). Той еволюира в карбураторния 3.0 CS и в последствие в инжекционния 3.0 CSi през 1971 г. Същата година баварците създават екип от 35 служители, които получават задачата да създадат състезателна версия на E9. Основната цел на екипа, който на следващата година (преди 50 години от днешния ден) ще бъде наречен BMW Motorsport GmbH, е хомологационен модел за ETCC. Резултатът: легенда, която феновете познават като 3.0 Coupe Sport Light. Тя печели 6 поредни титли в ЕТСС.
Сигурен съм, че още не виждате връзката с Гай Ричи. Е, аз я съзрях в мига, в който залепих поглед върху тази метална прелест, която за мен е най-красивият модел в гамата на BMW. Четирите ауспуха отзад ме подсетиха за красивите ловни „двуцевки” от един от шедьоврите на Гай Ричи. Те избълваха своя заряд в ръцете на Хари „Сатъра” така, както тези ауспуси не спряха да бълват огън и жупел в продължение на един прекрасен уикенд, в който ключът за този M8 Competition в цвят Isle of Man Green бe в джоба ми.
Но аналогиите между Ричи и BMW M GmbH не спират дотук. Защото, макар и през последните години да изгуби посоката, британският режисьор си остава ненадминат разказвач на истории. Такова е и спортното подразделение на баварците, което разказват своите истории вече половин век. Да, винаги ще има кино- и авто критици, които да сложат по някой жлъчен коментар по повод едни от последните творения и на режисьора, и на „М”, но винаги има „кисели разбирачи” по всяка тема.
На тях ще кажа, че M8 Competition наистина не е нито типичният М-модел, нито типичният гранд турер. Той е комбинация от двете, която впечатлява всеки изминат километър. А аз направих около 500 и с радост ще си спомням за тях всеки път, когато седна да тествам който и да е масов автомобил. Защото този е всичко друго, но не и предназначен за обикновения човек. Започва от 319 000 лв. и това дори не ме учудва, нито възмущава, защото тази кола е създадена за конкретен кръг богати хора. На тях BMW M GmbH е предложила целия си ноухау пакет, за да се чувстват добре. Не е никак лошо това чувство.
А чувствата започват да бушуват от мига, в който зърнеш автомобила, изпълнен в този зелен цвят. Няма да кажа, че е изчистен и елегантен като оригинала Е31 от 1989 г., но спокойно мога да заявя, че е най-красивият модел в баварската гама към момента. Няма я арогантната радиаторна решетка, която само дават повод на „критиците” да се упражняват по темата. На нейно място са огромните въздухозаборници с решетка „пчелна пита” в бронята, които само загатват за колосалния потенциал, скрит под дългия преден капак.
Целият материал може да прочетете на новия автомобилен сайт CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!