З а новото BMW M4 CSL се казва, че е най-близката допирна точка между сериен модел и неговият състезателен събрат. Това е смело твърдение, такова, което моментално разграничава този автомобил от голямото разнообразие специални издания, чийто уникални характеристики често са ограничени до козметично разкрасяване и някой нов екстериорен цвят.
За да си заслужи обозначението “Competition, Sport, Lightweight” (едва третият модел след M3 CLS от 2003 г. и M4 GTS от 2016 г.), инженерите са били смели в действията си. Съществените промени, които се забелязват, са липсата на задни седалки и карбоновите покрив, преден капак и капак на багажника.
Изброените промени са имали една единствена задача: намаляване на теглото, което е основополагащо за всеки пистов автомобил. Общият резултат е понижаване на масата със 109 кг спрямо стандартното М4.
В същото време мощността е увеличена с 41 к.с. спрямо M4 Competition, с което максималната мощност вече е 559 к.с. Очаквано: тази мощност отива само към задните колела (тук място за тежка 4х4 система няма), но за жалост на най-запалените фенове на BMW – няма опция за ръчна скоростна кутия.
Резултатът е, че това е най-бързото серийно BMW, завъртало обиколка на „Нюрбургринг”. Времето на това упражнение е 7:20,2 мин. при 1651 кг общо тегло и съотношение тегло/мощност от 2,95 кг/1 к.с.
Екстремната диета е основна философия на всеки CSL. Освен че задните седалки са премахнати, предните са M Carbon „корита”, което е спестило 24 кг. Карбон-керамични спирачни, ковани джанти и по-леки пружини са свалили още 21 кг.
Още цифри и факти за M4 CSL четете на новия автомобилен сайт CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!