К оронавирусът наложи мерки и начин на живот, за които вече говорим като „новото нормално”. Серия 4 въведе огромната радиаторна решетка, която се пренася в новите М3 и М4, за да ги приемем като „новото нормално”. Аналогията ми не е случайна. В първия случай, колкото и да не ни харесват маските и редицата ограничения, ще трябва да ги приемем (и ги приемаме) като нещо нормално, без което няма да можем в обозримо бъдеще. Същото се отнася и за тази решетка, предизвикала редица проклятия по свой адрес. Но дизайнът е нещо, което всеки възприема по различен начин: заклетите фенове го заклеймяват, но аз ще се разгранича от тях и ще заявя, че аплодирам смелостта на BMW да предприеме такъв смел ход, защото по принцип баварците избягват големи отклонения. Вярвам, че той ще им се отплати. Колкото и странно да изглеждат с тези огромни ноздри, не може да се отрече, че М3 и М4 са супер агресивни. Ще почакам до март следващата година, за да ги видя на живо и тогава окончателно да оформя своето мнение.
Но М3 и М4 са много повече от една гигантска радиаторна решетка. Това са автомобили, чиито настройки са вървели успоредно с тези на състезателния BMW M4 GT3. А какво ли ще кажат същите тези заклети фенове на BMW, на които баварците предлагат 6-степенна „ръчка” за стандартните М3 и М4? Това са 480 к.с. с ръчна скоростна кутия! „Нестандартните” M3 Competition и M4 Competition вървят с 8-степенен „автомат” M Steptronic с Drivelogic, 510 „коня” и 650 Нм. От лятото на следващата година Competition моделите за пръв път ще се предлагат и със система за задвижване на четирите колела M xDrive. В този случай водачите ще могат да избират между режимите 4WD, 4WD Sport и 2WD като чисто задно задвижване при деактивиран контрол на стабилността.
Серийно двата модела са оборудвани с адаптивно М окачване с амортисьори с електронно управление и кормилно управление M Servotronic с променливо предавателно число. Серийно те ще се укротяват от M Compound спирачна система, M Carbon керамични спирачки са опция. Те ще се крият зад ковани алуминиеви джанти.
Основен акцент в интериора са новоразработените М спортни седалки. Като опция ще се предлагат и карбонови „корита”. Бутонът Setup ще предлага на водача директен достъп до настройките на двигателя, окачването, кормилното управление и спирачната система, както и в зависимост от модела и оборудването и до настройките на M xDrive, асистента за превключване и контрола на сцеплението.
На най-запалените фенове (и най-богатите) за пръв път ще се предлага пакет M Race Track. Той понижава теглото на автомобила с около 25 килограма, например с M Carbon керамичните спирачки, специфични М алуминиеви джанти и M Carbon седалките тип „корито“.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.
Големи обещания от Мъск, но за след няколко години
VW планира да продава по 500 000 броя годишно от електрическия ID.4
Нов скандал: плъг-ин хибридите замърсяват в пъти над обявеното
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!