М ercedes грабна титлата за най-продавана луксозна марка в света за четвърта поредна година. За BMW остана малката утеха, че нейното спортно поделение е изпреварило това на големия конкурент. Миналата година е била най-добрата в историята на BMW M GmbH. Спортното подразделение на баварците е успяло да пласира 135 829 автомобила, което представлява ръст от цели 32,2% повече спрямо 2018 г. Това дава основание на компанията да нарича себе си „най-успешният производител в сегмента на динамични/високо динамични спортни автомобили”. Тук трябва да споменем, че Porsche е продала 280 000 автомобила миналата година, но явно баварците са успели да намерят начин, за да придадат ново значение на термина „най-успешен”.
Разликата с AMG е само няколко хиляди, тъй като спортното подразделение на Mercedes е продало 132 136 бройки (най-много в историята си), постигайки ръст от 11,8%. И тук най-големите пазари са САЩ, Германия и Великобритания.
За четвърта поредна година: Mercedes е №1
Босът на BMW M GmbH Маркус Флаш се похвали: „Горди сме от факта, че успяхме да постигнем пазарно лидерство в сегмента на динамичните/високо динамичните автомобили за пръв път в почти 50-годишната история на компаията.”
Най-големият пазар за автомобилите с емблема М е бил САЩ, където са лансирани 44 442 бройки. В Германия са доставени 26 110 модела, а във Великобритания 17 688 бройки. Швейцария е страната, в която М-моделите на BMW са били най-много спрямо конвенционалните „баварки” – цели 22% от всичкщи продадени BMW-та през 2019 г.
М дивизията влиза в 2020 г. с новите X5 M и X6 M, които се присъединяват към M8 Gran Coupe и M2 CS. По-късно през годината ще видим новите M3 и M4. Очаква се, че последните два модела ще предложат по над 508 к.с., като цифрата може да е по-висока от 517 к.с., колкото генерират X3 M and X4 M.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.
Volkswagen: Трябва да се променим, за да избегнем съдбата на Nokia
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!