А мбициите на BMW за постигане на изключителна динамика на управлението датират от преди повече от 40 години. Mрез 1972 г. BMW създава дъщерно дружество BMW Motorsport GmbH, което фокусира в своята дейност активностите свързани с моторните спортове. Част от дейността е конструирането на суперспортни автомобили за ежедневна употреба. През 1978 г. своя дебют прави BMW M1 - първият суперспортен автомобил на BMW M, който полага основните елементи на една традиция, която продължава да определя BMW M и до днес.
MW M Drive Tour пристигна в България, за да демонстрира възможностите на BMW M автомобилите. В продължение на два дни над 100 участника от страната имаха възможност да изпитат в реални условия характеристиките на автомобилите BMW M3 Седан, BMW M4 Купе, BMW M5 Седан и трите версии на BMW M6 – Купе, Гран Купе и Кабриолет, както и особено популярните на българския пазар BMW X6 M и BMW X5 M. Специален партньор на събитието бе Shell България.
Тестовите автомобили в М Drive Тour бяха богато оборудвани с ексклузивни опции от програмата BMW Individual – ексклузивни външни лакови покрития, ръчно изработени кожени тапицерии и декоративни елементи, както и с пакет Competition, който повишава мощността и добавя ексклузивно оборудване. Наред с това някои от моделите демонстрираха и възможностите за допълнително индивидуализиране и подчертаване на динамичните характеристики с BMW M Performance аксесоари.
През последните години тяхното пазарно представяне в България бележи значителен ръст. Най-популярният модел е BMW X6 M с 37 % от доставките, следван от BMW X5 M с 16 % и М6 - 16%, BMW М3 – 10%. Следват BMW M 4 Купе (11%), BMW M3 (10%), BMW M4 Кабриолет и BMW M5 с по 5%. От март 2016 г. гамата от върхови модели е разширена с първото BMW M2 Купе, което вече завоюва челна позиция в търсенето на клиентите на суперспортни автомобили, като до сега моделът има над 15 000 поръчки.
Съвсем скоро ще ви разкажем от първо лице какво е усещането да караш автомобил с 560 к.с. и цена от 170 000 евро. В действителност два такива.
Вижте още:
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!