Д ебютът на новото BMW iX3 е и премиера на технологията BMW eDrive от пето поколение. От 2021 г. разработените от BMW Group компоненти ще се използват и при BMW iNEXT и i4. Електромоторът, управляващата електроника и трансмисията за пръв път са разположени в централен корпус. Електромоторът на новотоiX3 работи на принципа на синхронните електродвигатели без магнити. Конструктивният принцип на синхронния електродвигател позволява пълен отказ от използването на редки метали. Енергийната плътност на електромотора е повишена с 30% спрямо досегашните напълно електрически автомобили на BMW Group. Коефициентът на полезно действие вече достига до 93% срещу около 40 % при двигателите с вътрешно горене.
Новото задвижване развива максимална мощност от 210 кВт/286 к.с., както и максимален въртящ момент от 400 Нм, осигуряващи ускорение от 0 до 100 км/ч за 6,8 секунди. Това ускорение е на нивото на BMW X3 30i с конвенционално задвижване. Максималната скорост е електронно ограничена до 180 км/ч.
С бруто енергийния си капацитет от 80 кВтч, от който се ползват 74 кВтч, както и благодарение на високата ефективност на задвижването новото BMW iX3 постига пробег от 460 километра в тестовия цикъл WLTP.
При свързване към бързи зарядни станции с прав ток могат да бъдат постигнати зарядни мощности до 150 кВт. По този начин високоволтовата батерия на новото BMW iX3 може да бъде заредена до 80% от пълния си капацитет за 34 минути. Също така е възможно за повишаване на пробега за 10 минути да бъде заредена електроенергия, нужна за изминаването на 100 км.
Високоволтовата батерия е монтирана ниско в дъното на автомобила и е интегрирана в гъвкавата автомобилна архитектура на автомобила. Благодарение на това центърът на тежестта на BMW iX3 е разположен със 7,5 см по-ниско в сравнение с вариантите с конвенционално задвижване, което дава съответните преимущества в динамиката. Сред специфичните за модела особености в областта на окачването е задната подрама, която осигурява необходимото за задвижването пространство. Серийното Адаптивно окачване включва амортисьори с електронно управление, чиито характеристики се адаптират към съответната пътна настилка и ситуацията на пътя. Опционалното Адаптивно М окачване предлага особено спортни характеристики на амортисьорите.
Също както в екстериора, така и в интериора за електрическото задвижване на новото BMW iX3 подсказват дискретни сини акценти.
Въвеждането на пазара на новото BMW iX3 стартира още през 2020 г. с продажбите на китайския пазар. То ще бъде първият модел на марката, който ще се произвежда и за световния пазар в китайските производствени мощности на съвместната компания BMW Brilliance Automotive в Шънян.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.
Напук на е-колите: Ford възроди легендарен офроудър
Jazz отваря нова глава в историята на Honda
Cupra el-Born е най-спортният електрически хечбек на VW Group
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!