С едмица преди изложението в Женева през 2019 г. стана ясно (официално), че Mercedes и BMW са подписали договор за съвместно разработване на ключови технологии и стандарти за автономно шофиране. На самото изложение имах възможността да разговарям с Йохен Херман, вицепрезидент на развойния отдел eDrive в Daimler AG. Тогава той ми сподели следното: „С BMW оставаме големи конкуренти по отношение на автомобилите, но ставаме партньори в две направления. Едното е свързано с услугите за мобилност. Другото направление са технологиите за автономно управление. Много голямо предизвикателство, свързано с огромни инвестиции. Тук смисълът е, че повечето от нещата са еднакви за всички. Голяма част от развойния процес е еднакъв за всички, стандартизиран, изисква огромни средства и ноу-хау, защото просто технологията е революционна. Затова има смисъл да обединим усилия, дори да приобщим други партньори от индустрията.”
Когато това решение бе взето, на руля на Daimler стоеше Дитер Цече, а този на BMW въртеше Харалд Крюгер. Сега, година по-късно, двамата са заменени съответно от Ола Калениус и Оливер Ципсе. И ето я новината: краткотрайните партньори замразяват партньорството си, като отбелязват, че то може да бъде възстановено на по-късен етап. Явно това е начинът да се заяви, че всеки тръгва сам по пътя си. Двете компании продължават самостоятелно развитие на технологиите за автономно управление, като Daimler дори ще търси партньори извън автомобилната промишленост.
Като причина за разминаване на пътищата им се посочват тежките икономически условия, в които попадна цялата автомобилна индустрия, покосена много тежко от световната пандемия. Анализатори са на мнение, че автомобилните компании ще ограничат развойната си дейност, особено свързаната с автономното управление, което така или иначе предстои да извърви още много дълъг път до постигане на всички условия, за да бъде въведено Ниво 5.
Към момента много нови модели разполагат с Ниво 2 на автономност. Следващото ниво би позволило на водача да остави управлението за кратко изцяло на колата. Ниво 4 трябва да даде свобода да гледате филм (или да четете вестник) по време на движение, докато Ниво 5 трябва да направи волана и педалите абсолютно ненужни.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.
Новото BMW M5 идва с режим за дрифт
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!