BMW X1 е базовият модел в SUV-гамата, но определено не се усеща като малък автомобил. Подобно на Серия 3, която е опъната до размерите на старата Серия 5, сега Х1 предлага размерите на оригиналното Х3. И макар тази неспирна тенденция да ни води към все по-грамадни коли, което в пълен противовес със стремежа за намаляване на разхода и вредните емисии, тук порастването се е отразило изключително добре на Х1.
Първото поколение на модела изглеждаше странно, меко казана, а дизайнерският език на баварците бе приложен върху автомобил с леко сгрешени пропорции. Тогава (2009 г.) BMW и индустрията сякаш все още се лутаха в търсене на отговора: какво искат клиентите от този тип автомобили.
Напипаха го с втората генерация на модела, но сега, с това трето поколение най-после имаме точните пропорции и дизайн. И много атрактивен външен вид. Констатирам последното, защото дизайнът е болна тема за най-запалените фенове на марката през последните години.
Философията един дизайнерски език да се разпъва спрямо размера (каквото прави в момента Mercedes-Benz) отстъпи място на дизайнерско оформление, съобразено с размерите, класовете и клиентските нагласи. Затова имаме авангардното (друг може да използва различно определение, сигурен съм) оформление на колосалните Серия 7 и ХМ, както и по-консервативния дизайн на Серия 2 и Серия 3.
Към тях спада и Х1, а третото прераждане на модела наистина носи късмет. И чар. Защото преди Х1 разчиташе много на емблемата на предния си капак. Макар второто поколение да бе огромен скок напред, едва сега Х1 е истински достоен за бяло-синия пропелер.
Същото мога да констатирам и за интериора, няма две мнения. Оформлението му е ново за баварците, като в голяма степен преповтаря интериора на Серия 2 Актив Турер и електрическия iX. Акцент, естествено, е т. нар. Curved Display, който под една стъклена повърхност обединява два дисплея с диагонал 10,25 и 10,7 инча. Другите видими акценти в интериора са широките вентилационни отвори, „плаващият” подлакътник с интегриран контролен панел, както и минималният брой физически бутони, намиращи са на арматурното табло. Декорациите Aluminium Hexacube може и да са само елемент, но той говори много добре за общото качество и ниво на изпълнение.
Седалките са на ниво, както винаги. Воланът е чудесен като захват и усещане. Отзад има наистина много голямо пространство в областта на краката, докато обемът на багажника от 500 литра е предостатъчен за нуждите на всяко тричленно семейство, каквото е моето.
Макар iDrive да е в своето осмо поколение, традиционният кръгъл контролер тук липсва, а на мен това не ми се нрави, защото отново всичко се свежда до дисплеите. А там има много менюта, много икони на всяка страница и ситуацията леко наподобява десктопа на тинейджърски лаптоп. Интуитивността просто липсва.
А какво ли се случва на поточната линия в Регенсбург, където едновременно се сглобяват бензинови, дизелови, плъг-ин хибриди и електрически Х-единици! Вероятно шефовете на завода страдат от тежка мигрена, но тези във финансовия отдел със сигурност потриват доволно ръце, защото производството на една поточна линия на всички тези деривати прави производството на Х1 гъвкаво спрямо пазарните изисквания, а те често варират – вероятно в широки граници – на различните пазари.
Целия тест драйв може да прочетете на автомобилния сайт CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!