Баварският трансформър BMW 440i Cabriolet (тест-драйв)
Източник: Vesti
2

Н аближава лансирането на последния (да се надяваме) „Трансформърс”, в чест на което аз реших да се убедя лично в качествата на баварския Аутобот. Трансформирането му от купе в кабриолет (и обратно) трае по-дълго (ако 20 секунди са много време), отколкото е необходимо на Оптимус Прайм да приеме формата на красив и мощен влекач, но за сметка на това трансформацията е красива и зрелищна.

Също толкова красива е и формата на Серия 4, без значение дали със спуснат или вдигнат покрив. А този страхотен цвят Sunset Orange кара и най-безчувствените на тема автомобили да се обърнат след теб. Контрастът с белия (слонова кост) кожен салон е просто пленяващ и, макар този бял цвят да не е особено подходящ за нашите географски ширини, цветовата комбинация е поразителна.

Източник: Vesti

Поразително е и всичко останало в този автомобил. Вече знаех, че Серия 4 Купе е прекрасен на пътя. А като добавя факта, че за 20 секунди получаваш един коренно различен автомобил, картинката придобива друг вид. ТОва е автомобил, в който се чувстваш най-добре, докато шофираш с 80-100 км/ч. Автомобил, който е направил някои компромиси спрямо купето, но който завърта главите на околните, в който може да попиеш всеки слънчев лъч, каквито до момента не са в изобилие.

Източник: Vesti

Не бързайте със стереотипните определения, макар да е ясно, че сред клиентите на този тип автомобили има и сноби. За тях, хората, които много държат на цифрите върху задния капак, е следната информация. Обозначението 435i вече го няма в гамата. Неговото място е заето от модификацията 440i. Проблемът е, че не става въпрос за 4,0-литров двигател, което е добре известен факт на баварските фенове. Но трябва да ви уверя, че 3,0-литровият редови „шестак” е чудесен. Новият модел е добавил 20 к.с. и 50 Нм повече под предния капак. Така общият им брой е станал 327 к.с. и 450 Нм, които са достатъчни да ускорят този красив автомобил до 100 км/ч за 5,4 секунди, преди стрелката да спре на 250 км/ч. Но кой кара кабриолет с 250? Малцина, макар мощността на този двигател да се разгръща по един пристрастяващ начин. В този автомобил цифрите не са основното, те дори са на заден план.

Източник: Vesti

Свъсената предница и леко извитият капак придават нужната агресия на модела, докато профилът и задницата наблягат на елегантността, нещо, което е абсолютно задължително за всеки кабриолет. Широчината на автомобила се подчертава от големия въздухозаборник под линията на фаровете, а аеродинамичните отвори зад предните колела Air Breather (в комбинация с Air Curtains) не правят автомобила по-бърз, но подобряват насочването на въздушния поток около тях. Това допринася много за безшумната работа на автомобила, когато покривът е вдигнат. Отзад стоповете с L-образна форма са разтегнати, насочващи погледа към мускулестите арки на колелата и широката следа, а под тях има по една цев на изпускателната система.

Източник: Vesti

Голямата атракция е сгъваемият 3-елементен покрив. Аутботът сменя облика за 20 секунди, а процесът отстрани е истинска атракция. Операцията по трансформиране може да стане и в движение със скорост до 18 км/ч, но това е по-скоро затруднение, а не улеснение.

MINI Countryman е по-доброто BMW X1 (тест драйв)

Двете страни на „монетата” Skoda Octavia vRS (тест драйв)

Honda Civic кара другите да изглеждат извън модата (тест драйв)

Диското отново е на мода с Land Rover Discovery (тест драйв)

Това е единственото BMW, в което се чувствам най-добре със скорост под 100 км/ч. Интересното е, че шумове и вибрации от подвижните панели на покрива са сведени до минимум. Също толкова впечатляваща е шумоизолацията при вдигнат покрив. Опционалният ветробран е препоръчителен, защото осезаемо намалява завихрянията. Кабриолетът предлага и т. нар. система Air Collar с 3 степени за отопление на врата, ако решите да шофирате в по-хладно време.

Интериорът. Интериорът крещи с тази бяла кожа. Седалките по традиция предлагат чудесна странична опора. Знам всичко къде да намеря и нямам нужда дори и от минута, за да се ориентирам в обстановката.
Интериорът. Интериорът крещи с тази бяла кожа. Седалките по традиция предлагат чудесна странична опора. Знам всичко къде да намеря и нямам нужда дори и от минута, за да се ориентирам в обстановката. Източник: Vesti

В този тип автомобили има един проблем и той е свързан с обема на багажника. Той е 370 литра и е достатъчен за багажа на двама, но отваряйки покрива обемът спада на 220 литра. Фактите казват, че това е проблем. Логиката обаче е различна. С кабриолет не пътуваш 500 километра до морето, защото нито ще издържиш, нито ще можеш да почиваш след това в болничното легло. А и самото пътуване ще отнеме доста дълго време. Магистралата взимаш с вдигнат покрив (т.е. няма ядове с обема на багажника). Покривът спускате след като стигнете на морето, тогава, когато вече не ви е необходим повече от място за плажните чанти. По-сериозният проблем са почти вертикално изправените задни седалки, които може да те накарат да изтръпнеш сериозно. В областта на краката е ясно, че не е просторно, но този тип автомобили изисква някои жертви. Ако въобще возиш повече от един човек до теб. Вероятно рус и дългокрак…

Източник: Vesti

Красотата и елегантността на този трансформър идва на цената на повече килограми. Автомобилът се усеща тежък, но останах изумен от факта, че теглото на този конкретен модел е близо 2 тона! Това неминуемо се отразява на динамичните и пътни характеристики на кабриолета. Ускорението му е пострадало, но в този автомобил това не е най-важното. Важното е как се разгръща тази мощност. Отговорът е: пристрастяващо, тъй като, макар и с две турбини, 3,0-литровият „шестак” обича и носи на форсиране, ако решите да се „дърпате” с някого. Аз обаче заложих на културното шофиране още повече, че през голяма част от пътуването ми валеше сериозен дъжд. В тези моменти се радвах на голямото тегло на кабриото, защото една част от него се дължеше на надписа xDrive върху задния капак.

Източник: Vesti

Той, заедно с трибуквените системи, поддържат палавата задница да не бяга много след рязко отваряне на дроселовата клапа. Четиристотин и петдесетте нютон метра идват още при 1300 об/мин, поддържайки ги чак до 5000 об/мин. Това е възможно благодарение на двете турбини, които си предават топката една на друга. Кабриолетът обаче се усеща по-тромаво от купето, особено при излизане от завой, когато инарцията на по-голямата маса дава своето отражение. Но пак ви казвам, тази кола е преди всичко за спокойно и тузарско движение по някоя крайморска(океанска) алея.

Не е фактор, който има значение за такъв автомобил, но моето професионално изкривяване ме кара да се прехласвам по средния разход на гориво. Причината е, че в един момент стигнах до 8,8 л/100 км (максимум 9,6), което, на фона на всичко изброено, е поразително. Баварците си остават ненадминати с частта двигателостроене. Твърдя го без никакви притеснения. Същото мога да направя за визията и поведението на този автомобил. Безупречни са.

Технически характеристики:

BMW 440i xDrive Cabriolet

Размери

Дължина, мм: 4638

Широчина, мм: 1825

Височина, мм: 1384

Колесна база, мм: 2810

Собствено тегло, кг: 1925

Двигател

Тип: редови, 6-цилиндров, би-турбо

Работен обем, куб. см: 2998

Макс. мощност, к.с. при об/мин: 327 при 5500

Макс. въртящ момент, Нм при об/мин: 450 при 1380-5000

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 250

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 5,4

Среден разход, л/100 км: 7,6

Вредни емисии СО2, г/км: 177

Базова цена на модела, лв. с ДДС: 120 950

Цена на тествания модел, лв. с ДДС: 155 965

Четете още:

Subaru WRX STI с 600 к.с. е направен за атака на „Нюрбургринг”

Фейслифтът на Nissan X-Trail с технология за автономно управление

Влиза ли Porsche във водовъртежа на „Дизелгейт”?

Коментари 2
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

2 коментара
 
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
,

Огромно „извънземно“ насекомо се събужда от 17-годишна дрямка

Любопитно Преди 1 минута

Според учените през 2025 г. създанието се очаква да опустоши няколко американски щата

Река Амазонка тече в обратна посока, защо?

Река Амазонка тече в обратна посока, защо?

Любопитно Преди 8 минути

Реката с дължина 6400 км тече от Андите в Перу, прекосява Южна Америка и се влива в Атлантическия океан

Парламентът разглежда на второ четене промените в Закона за съдебната власт

Парламентът разглежда на второ четене промените в Закона за съдебната власт

България Преди 46 минути

Ако те бъдат приети, процедурата за избор на главен прокурор ще бъде прекратена

Яжте диета, богата на плодове и зеленчуци

Тази диета е полезна за мозъка и може да пази от рак

Любопитно Преди 1 час

Мазните риби като сьомга, сардини, херинга и скумрия са отлични източници на омега-3 мастни киселини

<p>15 януари &ndash; България първа в света признава Македония</p>

15 януари – България първа в света признава Македония

Любопитно Преди 1 час

Вижте какво се е случило на тази дата в историята

В РС Македония се надяват на Доналд Тръмп за ЕС

В РС Македония се надяват на Доналд Тръмп за ЕС

Свят Преди 8 часа

Мицкоски ще води делегация в САЩ

Блинкен: Израел трябва да приеме Палестинска държава

Блинкен: Израел трябва да приеме Палестинска държава

Свят Преди 9 часа

Блинкен: Сега топката е в полето на "Хамас"

Четири партии се споразумяха за правителство

Четири партии се споразумяха за правителство

България Преди 10 часа

От ПГ "Демокрация, права и свободи" - ДПС ще подкрепят правителство на ГЕРБ-СДС, БСП-"Обединена левица" и ИТН

Чехия: Русия вече не може да ни изнудва

Чехия: Русия вече не може да ни изнудва

Свят Преди 10 часа

Чехия вече не се нуждае от внос на руски петрол

Ракът на Кейт Мидълтън е в ремисия

Ракът на Кейт Мидълтън е в ремисия

Свят Преди 10 часа

„Не можехме да искаме повече“, написа принцесата на Уелс

Стефан Кюркчиев оглави временно СГС

Стефан Кюркчиев оглави временно СГС

България Преди 11 часа

Това става до определяне на постоянен ръководител на Софийския градски съд

Почина диригентката проф. Адриана Благоева

Почина диригентката проф. Адриана Благоева

България Преди 11 часа

Проф. Адриана Благоева има много отличия, сред които "Златна лира"

МРРБ издаде виза за проектиране за Националната детска болница в София

МРРБ издаде виза за проектиране за Националната детска болница в София

България Преди 12 часа

Документът предшества началото на същинските строителни дейности

МС предлага България да купи ракети от САЩ против танкове

МС предлага България да купи ракети от САЩ против танкове

България Преди 13 часа

На 20 септември миналата година държавният департамент на САЩ одобри възможната продажба на България

ЕК: Северна Македония да промени конституцията си

ЕК: Северна Македония да промени конституцията си

Свят Преди 13 часа

Еврокомисарят се надява да бъдат отворени един или два преговорни клъстъра с Украйна и Молдова

Бюджетната комисия прие специалния закон за приходите и разходите

Бюджетната комисия прие специалния закон за приходите и разходите

България Преди 14 часа

Почти всички редакционни предложения бяха отхвърлени