Баварският трансформър BMW 440i Cabriolet (тест-драйв)
Източник: Vesti

Н аближава лансирането на последния (да се надяваме) „Трансформърс”, в чест на което аз реших да се убедя лично в качествата на баварския Аутобот. Трансформирането му от купе в кабриолет (и обратно) трае по-дълго (ако 20 секунди са много време), отколкото е необходимо на Оптимус Прайм да приеме формата на красив и мощен влекач, но за сметка на това трансформацията е красива и зрелищна.

Също толкова красива е и формата на Серия 4, без значение дали със спуснат или вдигнат покрив. А този страхотен цвят Sunset Orange кара и най-безчувствените на тема автомобили да се обърнат след теб. Контрастът с белия (слонова кост) кожен салон е просто пленяващ и, макар този бял цвят да не е особено подходящ за нашите географски ширини, цветовата комбинация е поразителна.

Източник: Vesti

Поразително е и всичко останало в този автомобил. Вече знаех, че Серия 4 Купе е прекрасен на пътя. А като добавя факта, че за 20 секунди получаваш един коренно различен автомобил, картинката придобива друг вид. ТОва е автомобил, в който се чувстваш най-добре, докато шофираш с 80-100 км/ч. Автомобил, който е направил някои компромиси спрямо купето, но който завърта главите на околните, в който може да попиеш всеки слънчев лъч, каквито до момента не са в изобилие.

Източник: Vesti

Не бързайте със стереотипните определения, макар да е ясно, че сред клиентите на този тип автомобили има и сноби. За тях, хората, които много държат на цифрите върху задния капак, е следната информация. Обозначението 435i вече го няма в гамата. Неговото място е заето от модификацията 440i. Проблемът е, че не става въпрос за 4,0-литров двигател, което е добре известен факт на баварските фенове. Но трябва да ви уверя, че 3,0-литровият редови „шестак” е чудесен. Новият модел е добавил 20 к.с. и 50 Нм повече под предния капак. Така общият им брой е станал 327 к.с. и 450 Нм, които са достатъчни да ускорят този красив автомобил до 100 км/ч за 5,4 секунди, преди стрелката да спре на 250 км/ч. Но кой кара кабриолет с 250? Малцина, макар мощността на този двигател да се разгръща по един пристрастяващ начин. В този автомобил цифрите не са основното, те дори са на заден план.

Източник: Vesti

Свъсената предница и леко извитият капак придават нужната агресия на модела, докато профилът и задницата наблягат на елегантността, нещо, което е абсолютно задължително за всеки кабриолет. Широчината на автомобила се подчертава от големия въздухозаборник под линията на фаровете, а аеродинамичните отвори зад предните колела Air Breather (в комбинация с Air Curtains) не правят автомобила по-бърз, но подобряват насочването на въздушния поток около тях. Това допринася много за безшумната работа на автомобила, когато покривът е вдигнат. Отзад стоповете с L-образна форма са разтегнати, насочващи погледа към мускулестите арки на колелата и широката следа, а под тях има по една цев на изпускателната система.

Източник: Vesti

Голямата атракция е сгъваемият 3-елементен покрив. Аутботът сменя облика за 20 секунди, а процесът отстрани е истинска атракция. Операцията по трансформиране може да стане и в движение със скорост до 18 км/ч, но това е по-скоро затруднение, а не улеснение.

MINI Countryman е по-доброто BMW X1 (тест драйв)

Двете страни на „монетата” Skoda Octavia vRS (тест драйв)

Honda Civic кара другите да изглеждат извън модата (тест драйв)

Диското отново е на мода с Land Rover Discovery (тест драйв)

Това е единственото BMW, в което се чувствам най-добре със скорост под 100 км/ч. Интересното е, че шумове и вибрации от подвижните панели на покрива са сведени до минимум. Също толкова впечатляваща е шумоизолацията при вдигнат покрив. Опционалният ветробран е препоръчителен, защото осезаемо намалява завихрянията. Кабриолетът предлага и т. нар. система Air Collar с 3 степени за отопление на врата, ако решите да шофирате в по-хладно време.

Интериорът. Интериорът крещи с тази бяла кожа. Седалките по традиция предлагат чудесна странична опора. Знам всичко къде да намеря и нямам нужда дори и от минута, за да се ориентирам в обстановката.
Интериорът. Интериорът крещи с тази бяла кожа. Седалките по традиция предлагат чудесна странична опора. Знам всичко къде да намеря и нямам нужда дори и от минута, за да се ориентирам в обстановката. Източник: Vesti

В този тип автомобили има един проблем и той е свързан с обема на багажника. Той е 370 литра и е достатъчен за багажа на двама, но отваряйки покрива обемът спада на 220 литра. Фактите казват, че това е проблем. Логиката обаче е различна. С кабриолет не пътуваш 500 километра до морето, защото нито ще издържиш, нито ще можеш да почиваш след това в болничното легло. А и самото пътуване ще отнеме доста дълго време. Магистралата взимаш с вдигнат покрив (т.е. няма ядове с обема на багажника). Покривът спускате след като стигнете на морето, тогава, когато вече не ви е необходим повече от място за плажните чанти. По-сериозният проблем са почти вертикално изправените задни седалки, които може да те накарат да изтръпнеш сериозно. В областта на краката е ясно, че не е просторно, но този тип автомобили изисква някои жертви. Ако въобще возиш повече от един човек до теб. Вероятно рус и дългокрак…

Източник: Vesti

Красотата и елегантността на този трансформър идва на цената на повече килограми. Автомобилът се усеща тежък, но останах изумен от факта, че теглото на този конкретен модел е близо 2 тона! Това неминуемо се отразява на динамичните и пътни характеристики на кабриолета. Ускорението му е пострадало, но в този автомобил това не е най-важното. Важното е как се разгръща тази мощност. Отговорът е: пристрастяващо, тъй като, макар и с две турбини, 3,0-литровият „шестак” обича и носи на форсиране, ако решите да се „дърпате” с някого. Аз обаче заложих на културното шофиране още повече, че през голяма част от пътуването ми валеше сериозен дъжд. В тези моменти се радвах на голямото тегло на кабриото, защото една част от него се дължеше на надписа xDrive върху задния капак.

Източник: Vesti

Той, заедно с трибуквените системи, поддържат палавата задница да не бяга много след рязко отваряне на дроселовата клапа. Четиристотин и петдесетте нютон метра идват още при 1300 об/мин, поддържайки ги чак до 5000 об/мин. Това е възможно благодарение на двете турбини, които си предават топката една на друга. Кабриолетът обаче се усеща по-тромаво от купето, особено при излизане от завой, когато инарцията на по-голямата маса дава своето отражение. Но пак ви казвам, тази кола е преди всичко за спокойно и тузарско движение по някоя крайморска(океанска) алея.

Не е фактор, който има значение за такъв автомобил, но моето професионално изкривяване ме кара да се прехласвам по средния разход на гориво. Причината е, че в един момент стигнах до 8,8 л/100 км (максимум 9,6), което, на фона на всичко изброено, е поразително. Баварците си остават ненадминати с частта двигателостроене. Твърдя го без никакви притеснения. Същото мога да направя за визията и поведението на този автомобил. Безупречни са.

Технически характеристики:

BMW 440i xDrive Cabriolet

Размери

Дължина, мм: 4638

Широчина, мм: 1825

Височина, мм: 1384

Колесна база, мм: 2810

Собствено тегло, кг: 1925

Двигател

Тип: редови, 6-цилиндров, би-турбо

Работен обем, куб. см: 2998

Макс. мощност, к.с. при об/мин: 327 при 5500

Макс. въртящ момент, Нм при об/мин: 450 при 1380-5000

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 250

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 5,4

Среден разход, л/100 км: 7,6

Вредни емисии СО2, г/км: 177

Базова цена на модела, лв. с ДДС: 120 950

Цена на тествания модел, лв. с ДДС: 155 965

Четете още:

Subaru WRX STI с 600 к.с. е направен за атака на „Нюрбургринг”

Фейслифтът на Nissan X-Trail с технология за автономно управление

Влиза ли Porsche във водовъртежа на „Дизелгейт”?

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Приключи поклонението пред тленните останки на папа Франциск

Приключи поклонението пред тленните останки на папа Франциск

Свят Преди 1 час

Около 250 000 души са успели да отдадат почит на покойния папа

ЕС дава 15 милиона евро за армията на РС Македония

ЕС дава 15 милиона евро за армията на РС Македония

Свят Преди 1 час

Средствата ще се използват за набавяне на различно оборудване

Катастрофа на две коли и патрулка в София

Катастрофа на две коли и патрулка в София

България Преди 5 часа

Полицаите са били на път към подаден сигнал за домашно насилие

Докладчикът по правата на човека в СЕ се намеси за ромите от "Захарна фабрика"

Докладчикът по правата на човека в СЕ се намеси за ромите от "Захарна фабрика"

Свят Преди 6 часа

Конгресът застава твърдо зад защитата на правата на човека и достойнството на всички в Европа, включително и на ромите

Обвиниха майка за хулиганство в детска градина

Обвиниха майка за хулиганство в детска градина

България Преди 6 часа

Тя започнала да отправя обиди и закани за физическа саморазправа срещу възпитателка

<p>Хекимян: ПП сложиха свой човек за шеф на &quot;Метрополитен&quot;</p>

Хекимян: "Продължаваме Промяната" сложиха свой човек за шеф на "Метрополитен"

България Преди 7 часа

Той коментира, че Найденов е бил назначен от Кирил Петков през 2022 г. като заместник-министър на транспорта

Britské listy: Чешките бизнес популисти от PPF искат да демонтират либералната демокрация в Европа

Britské listy: Чешките бизнес популисти от PPF искат да демонтират либералната демокрация в Европа

Свят Преди 7 часа

Сърбия е ключова страна за европейската интеграция на западните Балкани и евентуален провал може да подкопае стабилността на самия ЕС, се казва в анализа на медията

Тръмп: Крим ще остане с Русия

Тръмп: Крим ще остане с Русия

Свят Преди 7 часа

Тръмп: Тогава САЩ и Русия ще могат да правят бизнес

Илон Мъск и Джей Ди Ванс подкрепят пронатализма: Какво е това и как може да повлияе на света

Илон Мъск и Джей Ди Ванс подкрепят пронатализма: Какво е това и как може да повлияе на света

Свят Преди 8 часа

Пронатализмът се разглежда като възможен начин за справяне с намаляващата раждаемост в Америка

Яж и отслабвай: Топ 5 салати, които ще ви помогнат да получите перфектното тяло

Яж и отслабвай: Топ 5 салати, които ще ви помогнат да получите перфектното тяло

Любопитно Преди 9 часа

Те ще ви помогнат да се тонизирате, ще ви заредят с енергия и ще зарадват вкусовите ви рецептори

Делян Пеевски се срещна с посланика на Турция Мехмет Саит Уянък

Делян Пеевски се срещна с посланика на Турция Мехмет Саит Уянък

България Преди 9 часа

На срещата, преминала в дух на приятелство и конструктивизъм, бяха обсъдени перспективите за развитие на взаимоотношенията между двете страни

Путин лично разговаря в Москва с пратеника на Тръмп

Путин лично разговаря в Москва с пратеника на Тръмп

Свят Преди 9 часа

Това е втората срещу между Путин и Уиткоф за последните две седмици

България сключи договор за над 1 млрд. лева за закупуване на нови влакове

България сключи договор за над 1 млрд. лева за закупуване на нови влакове

България Преди 9 часа

12 от влаковете ще бъдат финансирани от НПВУ

Кои са най-унищожителните астероиди, ударили Земята?

Кои са най-унищожителните астероиди, ударили Земята?

Свят Преди 9 часа

Опасността от астероидни сблъсъци остава една от вечните теми на науката

Земетресения разлюляха Черно море – 12 труса само за денонощие

Земетресения разлюляха Черно море – 12 труса само за денонощие

България Преди 10 часа

Най-силният трус до момента е бил със сила 3.5 и е регистриран на 25 април 2025 г., в 10:43 ч. българско време