Н якои производители правят автомобили, които в много отношения приличат на домакински електроуреди, но вместо да служат за забъркване на кекс, те служат само за превоз от точка А до точка В, лишени от всякаква емоция. BMW прави нещо коренно различно, а идеален пример за това е Серия 4: човек пак се предвижва между две точки, но това упражнение носи на водача и спътниците му забавление от шофирането, подплатено с основните ценности във философията на баварците.
Преди време нямаше да сгрешите, ако бяхте казали, че Серия 4 бе просто 2-врата версия на Серия 3, украсена с по-ниска и извита линия на покрива. Но новото поколение на купето е много повече от по-атрактивна визия (и супер дискусионна).
Новата „четворка” е доста по-голяма от предшественика си: цели 128 мм по-дълга и 27 мм по-широка, междуосието също е нараснало, както и следите отпред и отзад съответно с 18 и 28 мм. BMW снижи и центъра на тежестта, пренастрои окачването и направи шасито по-кораво, като резултатът от това е един: Серия 4 стана по-способен в завоите.
Пропускам ли нещо? Няма как, тази радиаторна решетка не може да бъде пропусната. Но няма да задълбавам, нека всеки сам реши за себе си. Своето мнение съм оформил и приветствам решението на BMW да скочи в дълбокото с този дързък ход, разбърквайки кошера в социалните медии. Но традиционалистите трябва да се научат, че живеем в супер динамични времена, които налагат взимането на дръзки решения. Последното такова в дизайнерско отношение взе Крис Бенгъл с радикалните линии на Series 5 (Е60) преди почти 20 години.
BMW M3 Competition е есенцията на баварската философия (тест драйв)
Peugeot 308 те пренася в „изгубения рай” (тест драйв)
Стилът е субективно възприятие, затова е ясно, че едни вдигат вой до небесата, докато други се прехласват по новата визия. Тук ще кажа, че когато видиш Серия 4 на живо, ти я гледаш от около 1,80 м височина, а не си легнал на земята, както правят фотографите, за да придадат по-агресивна визия на „моделите” си. Затова ви уверявам, че на живо тази решетка изглежда много по-допустима, а в моите очи – много атрактивна и дори привлекателна.
И ако силното противопоставяне „за” и „против” огромната радиаторна решетка ще продължи да занимава твърдото фенско ядро, то профилът е страхотен. Тук никой не би могъл да направи каквато и да е забележка, тъй като този динамичен силует е безупречен. Същото определение мога да използвам и за оформлението на задницата, където хоризонталните линии и тесните, стилно затъмнени задни светлини придават широчина и мощ.
Интериорът е всичко онова, което съм свикнал да получавам от BMW: лукс (обилно количество кафява кожа, придружена с характерната миризма), комфорт (страхотни седалки) и дигитализация, както и огромен набор от системи за безопасност и подпомагане на водача. Проблем (за възрастни) са задните две места, но за сина ми има достатъчно място. Обемът на багажника от 440 л също е повече от достатъчен за този клас автомобили. Прозорците без рамки и механизмът за подаване на предпазния колан са дребни щрихи, но те допълнително подсилват усещането, че седиш в автомобил с две дълги врати. Контролът с жестове може да е забавен, но и проблемен, ако имате италиански стил на говорене, придружен с много жестове, тъй като постоянно ще ви се налага да коригирате аудиото или навигацията. Озвучаването от Harman & Kardon винаги е било на висота, както и типичното за BMW супер обезшумяване на интериора.
Но истинската си красота този BMW 430d xDrive Coupe ми разкрива на път към с. Ягодина. Последната отсечка (до пещерата и след това селото) е живописна в ждрелото, но не и подходяща за автомобила. Но дотам минавам по отсечка, където перфектното разпределение на теглото между двете оси (50:50), сниженият с 21 мм център на тежестта и увеличената с 23 мм задна следа спрямо Серия 3 Седан помагат да се разкрие целият потенциал на купето. Това е супер красивият път на язовирите: Батак, Голям и Малък Беглик, Широка поляна и страхотната гледка от високо към Доспат. По навигация от София до с. Ягодина е близо 4,30 часа за 250-ина километра, което значи, че това е един от пътищата, в които трудно се открива дълга над 200-ина метра права отсечка. Завой след завой, където Серия 4 блести.
Dacia Duster продължава да надгражда (тест драйв)
Тестваме един от най-големите инфлуенсъри: Nissan Qashqai
За това спомагат Адаптивното М окачване (опции) с амортисьори с електронно управление, М Спортна спирачна система със сини спирачни апарати и М Спортен диференциал с напълно променлив блокаж на задната ос. Кормилното управление е другата силна (по традиция) страна на модела. През волана се усеща нивото на сцепление във всеки един момент, а 19-ките „захапват” отличния (трудно е за вярване, да) като настилка път.
Серия 4 стартира на пазара с пет бензинови версии на задвижване, но от март гамата бе разширена с два 6—цилиндрови дизела. Аз карам единия от тях - 430d xDrive. Интересното е, че 6-цилиндровите бензинови и дизелови мотори работят съвместно с технология Mild-Hybrid, при която 48-волтовият стартер/генератор подпомага двигателя с вътрешно горене с допълнителна мощност от 11 к.с. Трилитровият „шестак” вече е с двустепенно каскадно свръхпълнене.Това ще рече, че колосалните 650 Нм въртящ момент идва още при 1500 об/мин, което за планински маршрут с безброй завои е страхотно.
Американската мечта се материализира като RAM 1500 (тест драйв)
Born in the U.S.A.: Ford Explorer (тест драйв)
Техническите характеристики казват, че ускорението до 100 км/ч трае 5,1 сек, което за дизелов модел (286 к.с.) е повече от отличен параметър, още повече че теглото на модела гони 1,9 тона. Но дори и инерционните сили от високата маса не могат да развалят удоволствието от излизането от завоя. И цялото това удоволствие на цената на разход на гориво от 6,0 л/100 км! Не е водещ параметър за автомобил, чиято цена започва от 114 хиляди лева, но той е поредно доказателство, бе баварците си остават ненадминати в частта двигателостроене. И не се притеснявам да изкажа подобно твърдение.
BMW 4 Series продължава оттам, откъдето приключи предишният модел – предлагайки стилно, но предизвикало доста дискусии купе, което е брилянтно на пътя. Конкурентите винаги са били със сериозно потекло, но 4 Series комбинира такава впечатляваща динамика, атрактивна икономия и фокусирано върху водача качество, че е трудно дори да си представя, че някой може да му се противопостави.
Технически характеристики
BMW 430d xDrive Coupe
Размери
Дължина, мм: 4768
Широчина, мм: 1852
Височина, мм: 1390
Междуосие, мм: 2851
Тегло, кг: 1851
Двигател
Тип: редови, 6-цилиндров, би-турбо
Работен обем, куб. см: 2993
Макс. мощност, к.с. при об/мин: 286 при 4000
Макс. въртящ момент, Нм при об/мин: 650 при 1500-2500
Динамика
Макс. скорост, км/ч: 250
Ускорение 0-100 км/ч, сек: 5,1
Среден разход, л/100 км: 5,2 – 5,9
Вредни емисии СО2, г/км: 137 - 155
Базова цена на модификацията, лв. с ДДС: 114 304
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!