В понеделник бе пресденят на изложението в Мюнхен, на който присъстваха колегите от CarMarket.bg. Изводите им са два: автомобилните изложения губят значимост и скоро време може дори да изчезнат от континента ни.
Панаирното градче е с размерите на мюнхенското летище. Коридорите са с дължината на тези на „Кемал Ататюрк” в Истанбул. Размерите са колосални, преди години там не имало място за всички желаещи, днес изложението е в шест зали, като автомобилните щандове са малцинство, основно са щандове на подизпълнители и технологични компании.
Много малко бяха автомобилните експонати, по 2-3 максимум на щанд, а самите щандове са малки. Китайците от своя страна са се разпънали максимално, имат по 5-6 коли, всичките премиери, имат и красиви хостеси за цвят и присъствие, за европейските брандове това вече а табу. Иначе основните акценти за посетителите са изградените pop-up щандове на марките в различни части на Мюнхен.
Електромобилите преминаха решаващата повратна точка в 23 държави
Но не това е важното, важен е вторият изход: заплахата за европейските производители от страна на китайските марки е наистина голяма и осезаема. А Лука де Мео, най-големият човек в Renault Group, призова за битка, за отпор срещу надигащата се китайска автомобилна заплаха. Лично аз останах поразен от Nio ET7, най-вече от качеството на материалите в интериора, дизайна на интериора и Nomi, изкуственият интелект.
Но да се върнем към Лука де Мео.
"Трябва да е битка. Те (китайските EV производители) очевидно са много конкурентни по веригата на създаване на електромобила. Смятам, че те са едно поколение напред в развитието пред нас.”
„Трябва да ги догоним много бързо”, добавя той.
Китайските марки, сред които MG, BYD и Xpeng, се целят в европейския пазар на електромобили, продажбите на който отбелязва ръст от 55% до 820 000 автомобила през първите седем месеца на годината. Така делът на EV достигна 13% от общите продажби.
Renault има какво да каже в по темата, при това много висока и ясно. Представеният Scenic E-Tech Electric обещава 620 км пробег с едно зареждане, което е наистина впечатляващ параметър за електромобил от масовия сегмент.
За него де Мео казва, че ще бъде на цена, която да е достъпна за повечето клиенти, цена, която ще е подобна на хибриден модел от същия клас и категория. Очакваме цената към края на годината, но за съжаление първоначалните планове не предвиждат Scenic E-Tech да се продава в България.
Какво мислят шефовете на BMW и Mercedes четете на CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!