Бяла магия, добра поличба или просто... Suzuki Vitara S (тест драйв)
Източник: Христо Петров

П редсказание е последната дума, която някой в автомобилната индустрия би се осмелил да ползва, но въпреки това не мога да се сдържа и да не кажа, че появата на новата Vitara през 2015 г. бе като добра поличба.

Компактният SUV, световен модел за компанията, продължи да разпръсква добрата си магия върху нас, в частност мен, като отново върна Suzuki в чартовете. Формулата на успеха му се крие в лесно на пръв поглед уравнение: това е автомобил, който държи нещата прости, точно по средата, без да изпъква ярко в дадена област, но предлагащ абсолютно всичко, за да е сред лидерите на пазара.

Вижте нашата красива галерия "Suzuki Vitara S: Бяла магия"

Нещата стават още по-сладки при Vitara S, топ изпълнението на модела. Не се лъжете, S не означава спортна динамика. Но означава един Sупер готин турбо двигател, чийто разход го доближава до дизеловите аналози, да не кажа, че и изпреварва някои от тях. Останах изумен от показаното след 550 км пробег, че дори и сега не си вярвам, но борд компютърът на лъже. При това говоря за бензинов двигател, комбиниран с чисто новата автоматична трансмисия на компанията. Перфектна комбинация.

Източник: Христо Петров

Черна магия, бяла магия… това са глупости. Но изненадващо за мен, започвам да си тананикам Black Magic Woman, която Сантана изкачи до №4 в чартовете в САЩ и Канада през 1970 г., нещо, което не се отдаде на Fleetwood Mac предишните две години. Не знам защо, но Vitara S наистина ме омагьоса. Не си връзвам червени конци по китките, страх от уроки нямам, но автомобилите са моят живот и магия в последните 17 години. Карал съм всьо и вся, и не мога да кажа, че Vitara е най-бляскавият автомобил от всички, но успява да предложи една чудесна комбинация от он- и офроуд пътно поведение, открояващ се дизайн, супер автоматик и невероятен разход на гориво, които силно ме впечатлиха. А не бих казал, че не се притеснявах от аурата на всеможещото извън пътя предишно поколение, която тежеше над наследника му. За моя огромна изненада – новата Vitara се справя много добре извън пътя, повече от очакваното. В това се убедих лично преди година, когато бе лансиран моделът. Сега наблегнах на нещо, което тогава му липсваше: автоматик. Чисто нов, работещ с чисто новия 1,4-литров BoosterJet бензинов турбо двигател. С тази комбинация се концентрирах основно върху поведението на автомобила на пътя, където повечето му клиенти ще го използват. Бих казал, че с возията си Vitara S се превръща в един от еталоните в класа.

Източник: Христо Петров

Японският производител правеше SUV-ове много преди класът да се взриви и да се нароят безброй кросоувъри. Това Suzuki прави от 1970 г., когато показа малкия, достъпен 4х4 в лицето на Jimny през 1970 г. Първата Vitara се появи 18 години по-късно (1980), а в последствие Grand Vitara постави стандарти в офроуда, които дълго бяха еталон. Новата Vitara дойде с коренно различна концепция – якият офроудър отстъпи място на софроудър, който ще се кара предимно на асфалта. Но Vitara продължи да изповядва неостаряващите ценности за здравина и надеждност, като сега те са допълнени с атрактивен дизайн, отлично поведение на пътя, но и много добро поведение извън него, възможности за цветова персонализация, които много разчупват визията на модела, нови трансмисии. Vitara S подсилва това впечатление допълнително с различната си радиаторна решетка и атрактивните 17-цолове черни джанти, а също и кутиите на страничните огледала, които сега са изпълнени в цвета на купето, а не на покрива. Да не забравя и LED фаровете.

Източник: Христо Петров

Най-впечатляващото при Vitara S е комбинацията между новите 1,4 BoosterJet бензинов турбо двигател, работещ в перфектен синхрон с новия 6-степенен автоматик. Такъв на Suzuki липсваше, тъй като вариаторът им се справя със задачите си доста под моите разбирания и предпочитания. Сега нещата са коренно различни. Неочаквано за мен, тъй като установих, че 6-степенния автоматик работи чудесно. Предавките се сменят много плавно и бързо, каквото не бих казал за автоматика в Mazda CX-3 (за която кола мисля, че е най-добре изглеждащият в момента масов кросоувър на пазара), която карах седмица след Vitara S. На тема автоматик от Suzuki може да се поучат и във Ford, но ще спра със сравненията дотук. Своята магия автоматикът разпръсква в съвместната си работа с новия 1,4-литрон турбо бензинов двигател, който също заслужава само адмирации.

Източник: Христо Петров

Това е най-малкият двигател във Vitara – дизелът и другият бензин са с обем 1,6 – но той е най-мощният и дава тази инжекция от динамика, която липсваше на модела. Той осигурява на Vitara много по-голяма възможност и спокойствие при изпреварване, а това се дължи и на допълнителните 64 Нм, с които общият им брой достига 220 Нм. С 1,6-литровият бензин наистина ти трябва добър тайминг при изпреварване, да вкараш правилната предавка и да имаш дистанция, тъй като двигателят не реагира толкова бързо. Новият агрегат неутрализира всичко това. Не, не казвам, че линейното му ускорение е зашеметяващо със своите малко над 10 сек за спринт до 100 км/ч. Казвам, че е изключително гъвкав и пъргав. Въпросните 220 Нм въртящ момент идват при едва 1500 об/мин и са на твое разположение чак до 4000 об/мин (още един параметър, по който си прилича с дизелов мотор). Страхотна еластичност, пасваща идеално с плавната работа на автоматичната трансмисия. И сега нещото, което наистина ме втрещи: след 550 км пробег, Vitara S показа среден разход от 6,8 л/100 км! Бензинов двигател с автоматична трансмисия. Седмица по-късно карах Mazda CX-3 с идентичен по параметри бензинов мотор, но при доста по-малки външни габарити, но въпреки това Mazda-та показа 7,3 л/100 км (най-ниският разход).

Източник: Христо Петров

Как да не се впечатли човек от тези параметри, когато Марешки още не е отворил бензиностанция в София. Тайната на всичко това се крие в друг изумителен факт: теглото на Vitara S е само 1235 кг. При това със стандартно All Grip задвижване на 4-те колела. По-малкият от него Nissan Juke тежи с 200-ина кила повече. Но ниското тегло има още един голям плюс: спомага много за стабилното поведение на пътя. Динамиката на модела изпълва в режим Sport, но не си позволих волности със семейството ми на борда, а и по празниците около Великден натоварения трафик и многото съботно-неделни шофьори не са предпоставка за нещо подобно.

Източник: Христо Петров

За финал оставям интериора, който не блести с някакви луксозни изцепки. По-скоро е наблегнато на ергономията. Възможности за цветова персонализация има и тук, като в този конкретен случай е наблегнато на червения цвят. Седалките са удобни, кожа и велур с червени шевове, червени са шевовете и по кожения волан, а в червено са изпълнени декоративните пръстени на вентилационните отвори, както и на скоростомера и оборотомера. Въпросното приборно табло е стандартно, но лесно за разчитане, докато 7-инчовият дисплей на централната конзола реагира малко бавно на допир. Не мога обаче да не отбележа най-голямата забележка. Тя е свързана с неприятното усещане, което оставя твърдата пластмаса, използвана за таблото и вратите. Да, знам, тя е по-устойчива на времето, но вече сме 2016 г. и такава пластмаса не трябва да има място в един модерен кросоувър.

Източник: Христо Петров

Suzuki Vitara S няма амбицията да се мери с премиум конкурентите си, той е направен да устои на времето, като инженерно е проектиран да носи истинска наслада от шофирането. Това, че изглежда много атрактивно и е много просторен, допълва многоликия му образ. Един е проблемът, който виждам в битката му с хитовете в този клас. Цената на Vitara S след т. нар. Green Bonus от Suzuki, е цената от 49 890 лв., с 10 000 лв. повече от аналогичен като двигател и трансмисия Opel Mokka. Успокоението е, че S-ката ползва данъчен кредит при оперативен лизинг

Технически характеристики:

Suzuki Vitara S 1,4DITC All Grip

Размери
Дължина, мм: 4175
Широчина, мм: 1775
Височина, мм: 1610
Междуосие, мм: 2500
Маса, кг: от 1235

Двигател
Вид: редови, 4-цилиндров, турбо
Работен обем, куб. см: 1373
Макс. мощност, к.с. при об/мин.: 140 при 5500
Макс. въртящ момент, Нм при об/мин.: 220 при 1500-4000

Динамика
Макс. скорост, км/ч: 200
Ускорение 0-100 км/ч, сек: 10,2
Среден разход на гориво, л/100 км: 5,5
Вредни емисии СО2, г/км: 128
Базова цена на модификацията, лв. с ДДС: 49 890

КОНКУРЕНТЪТ
Opel Mokka 1,4 NET

Размери
Дължина, мм: 4278
Широчина, мм: 1777
Височина, мм: 1658
Междуосие, мм: 2555
Маса, кг: 1361-1504

Двигател
Вид: редови, 4-цилиндров, турбо
Работен обем, куб. см: 1364
Макс. мощност, к.с. при об/мин.: 140 при 4900-6000
Макс. въртящ момент, Нм при об/мин.: 200 при 1850-4900

Динамика
Макс. скорост, км/ч: 191
Ускорение 0-100 км/ч, сек: 9,9
Среден разход, л/100 км: 6,5
Вредни емисии СО2, г/км: 149
Базова цена на модификацията, лв. с ДДС: 39 450

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Как обявиха живия Калин Таушанов за мъртъв

Как обявиха живия Калин Таушанов за мъртъв

България Преди 9 минути

В част от публикациите се посочват трите имена на мъжа, а в други използваната снимка е на актьора Ивайло Захариев

Малолетни деца откраднаха автомобил в Павел баня

Малолетни деца откраднаха автомобил в Павел баня

България Преди 55 минути

В РУ-Казанлък е образувано досъдебно производство

Китай обвини Тръмп в нарушение и заплаши със “силови мерки”

Китай обвини Тръмп в нарушение и заплаши със “силови мерки”

Свят Преди 3 часа

Този подновен сблъсък между икономическите гиганти заплашва отново да дестабилизира световните пазари

„Луд, лош и опасен за познаване“: Скандалният живот на лорд Байрон

„Луд, лош и опасен за познаване“: Скандалният живот на лорд Байрон

Любопитно Преди 4 часа

Байрон става символ на романтизма с мащабните си поеми и драматичния си личен живот

<p>Шпионин в джоба: Телефоните в&nbsp;Северна Корея</p>

Как Ким Чен Ун превърна смартфона в оръжие на контрол в Северна Корея

Свят Преди 4 часа

„Причината за този контрол е, че голяма част от митологията около семейство Ким е измислена"

Анте Смокрович

United Group назначава Анте Смокрович за Изпълнителен директор на Енергийната дивизия

Любопитно Преди 4 часа

Той ще ръководи международен екип, отговарящ за развитието, изграждането и управлението на съоръженията за чиста енергия на United Group в Югоизточна Европа

<p>Михаела и Вениамин: От &bdquo;Приливи и отливи&ldquo; до &bdquo;Прилепи и охлюви&ldquo;</p>

Шпагат или 3 октави? Вениамин и Михаела в блиц, пълен със смях, истини и обещания

Любопитно Преди 4 часа

Двамата певци с истории от сцената, песни в банята и обещания в чатове отпреди 5 годи

Любов и смърт край Нил: Историята на последната царица на Египет

Любов и смърт край Нил: Историята на последната царица на Египет

Любопитно Преди 5 часа

Разберете коя е истинската Клеопатра? Животът ѝ, нейните любовни връзки, децата ѝ и шест малко известни факта

<p><strong><span style="color:#ff0000;">Българска лекарка</span></strong> говори за една от най-големите трагедии в Газа</p>

Българска лекарка говори за една от най-големите трагедии в Газа

Свят Преди 5 часа

Почина бащата на 9-те братчета и сестричета, които Израел уби с един удар в Газа

Киселова за еврозоната: Посоката, която сме поели категорично преди 20 години, е ясна

Киселова за еврозоната: Посоката, която сме поели категорично преди 20 години, е ясна

Пари Преди 5 часа

Цялата седмица ще бъде наситена, предстоят позиции на ЕЦБ и ЕК, каза председателят на НС

Индия призна: Загубихме изтребители в сблъсъка с Пакистан

Индия призна: Загубихме изтребители в сблъсъка с Пакистан

Свят Преди 5 часа

Началникът на отбраната на Индия генерал Анил Чаухан призна, че страната е претърпяла загуби във въздушните боеве

<p>Радев поздрави Карол Навроцки за победата на президентските избори в Полша</p>

Президентът Радев поздрави Карол Навроцки за победата на президентските избори в Полша

България Преди 5 часа

Очакваме с нетърпение да работим заедно за по-нататъшно укрепване на българо-полското приятелството и сътрудничеството, отбеляза президентът

<p>Опразниха &ldquo;коридора на смъртта&rdquo; в САЩ</p>

Опразниха “коридора на смъртта”: Как системата за помилване в САЩ се превърна в цирк

Свят Преди 6 часа

Решенията на Байдън и Тръмп за помилване разкриват правосъдна система, оформена от шуробаджанащина и зрелища, а не от справедливост

Посланикът на РСМ у нас благодари на лекарите от "Пирогов" за спасяването на ранените от Кочани

Посланикът на РСМ у нас благодари на лекарите от "Пирогов" за спасяването на ранените от Кочани

България Преди 6 часа

„Надхвърлихте границите на медицинските грижи и дадохте пример за човечност, състрадание и приятелство”, пише Поповска

<p>Сафари от ада: &ldquo;Бях до кръста в гърлото на хипопотам&rdquo;</p>

Погълнат три пъти от хипопотам: Щокиращата история на Пол Темплър

Свят Преди 6 часа

Сафари водач оцелява след жестока атака, загубва ръка и намира сили да живее отново

Ейса Гонсалес

Любимата на Гришо с изненадващ коментар за бивше гадже

Любопитно Преди 6 часа

Ейса Гонсалес коментира връзката на бившия ѝ Тимъти Шаламе с Кайли Дженър