„Дизелгейт”, регулаторните санкции и всички нападки срещу дизеловата технология дават своите плодове: търсенето на дизелови автомобили по целия свят спада драстично, като особено силно това се забелязва в Европа. Автомобилните производители реагираха мигновено с премахване на дизеловите двигатели от не малка част от своите модели. Британското издание Autocar прави преглед на дизеловите моделите, които са свалени от производство на Острова, но това важи и за по-голямата част от Стария континент.
FIAT 500X бе наскоро обновен, с което дизеловият двигател в гамата бе заменен от 3-цилиндров бензинов. Това е малка стъпка в стратегията на концерна FCA да премахне изцяло дизела от моделите си, сред които има много SUV такива до 2022 г. След тази дата дизели ще има само в лекотоварните и товарните модели.
Скоро се очаква новата Honda CR-V, която за пръв път ще се предлага със 7 места, за пръв път с хибридно задвижване и за пръв път без дизелов двигател.
На Острова Kia Rio вече не се предлага с 1,4-литров CRDi мотор, което вероятно важи и за повечето европейски пазари (но не и за българския).
Mitsubishi ASX и Outlander също се отказаха от дизела, заменяйки го с PHEV версии.
Дизеловите модели Porsche винаги са страдали, но дизеловият Macan срещна трудности с новия стандарт за вредни емисии и разход на гориво WLTP. Същото важи и за Panamera, чиято дизелова версия носеше едва 15% от продажбите, докато 50% се падаха на версията 4E-Hybrid.
Seat Toledo върви трудно на пазара в Европа, като се продава само с бензинови двигатели.
Фейслифтът на Skoda Fabia бе показан съвсем наскоро, като от гамата на модела бяха премахнати дизеловите двигатели.
Toyota Avensis все още се предлага с дизел, но заместника му, който ще се казва Camry, няма да предлага дизелово задвижване. Още миналата година Toyota заяви, че спира лансирането на нови модели с дизелови двигатели в Европа. (Същото важи и за Lexus). Премахването на дизела важи и за RAV4, като този агрегат се заменя от хибриден.
Още през пролетта дизеловата Opel Corsa бе премахната. На Острова 1,3-литровия CDTi мотор на Corsa правеше по 1 продажба на всеки 200.
Nissan не продава дизелови пътнически модели в САЩ и Азия, като възнамерява в близките години да въведе този подход и в Европа. Същото се отнася и за Renault, но до края на дизела в портфолиото на французите има няколко години.
Няма как да прескочим и Volvo. В началото на годината компанията заяви, че спира дизела след лансирането на V60. Това значи, че всеки модел след S60 насетне ще бъде бензинов, плъг ин хибрид или електрически.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.
Сложиха 2,0-литров двигател в Mercedes S-Class
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!