Н овото BMW i8 Roadster е базирано на автомобилната архитектура LifeDrive с алуминиево шаси и пътническа клетка от армирана с въглеродни нишки пластмаса (CFRP). Модернизирана технология BMW eDrive включва високоволтова батерия със значително повишен капацитет и енергийно съдържание, както и електромотор с по-висока максимална мощност.
След отваряне широкият мек покрив на BMW i8 Roadster се скрива напълно в задната част на автомобила. Уникалният механизъм позволява компактното сгъване на гюрука и вертикалното му прибиране. По този начин зад седалките се образува допълнително място за багаж с вместимост около 100 литра. Отварянето и затварянето на мекия покрив отнема по 15 секунди благодарение на напълно електрическото и поради това особено тихо задвижване, което може да бъде активирано и по време на движение със скорост до 50 км/ч.
Откритият автомобил и обрудван с „крилати“ врати без рамки с нова концепция от карбонов композит (CFRP) с външни панели от алуминий. Рамката на предното стъкло също е изработена изцяло от CFRP. От CFRP са изработени и страничните прагове, които се отличават с особено голямо сечение. Собственото тегло на новото i8 Roadster е 1595 кг, което е само к 60 кг повече спрямо Coupe-то.
За модела е разработен нов вариант на литиево-йонна батерия. Тя е разположена по средата в дъното на автомобила и разполага с увеличен от 20 до 34 Ah капацитет на акумулаторните клетки и повишено от 7,1 до 11,6 кВтч бруто енергийно съдържание (нето енергийно съдържания: 9,4 кВтч). Конструкцията на клетките позволява повишаване на максималната мощност с 9 кВт/12 к.с. до 105 кВт/143 к.с.
В стандартен режим на шофиране след потегляне новите BMW i8 Coupe и BMW i8 Roadster могат да се движат само с електромотора при скорост до 105 км/ч. Преди тази скорост при BMW i8 бе 70 км/ч. При натискане на бутона eDrive двата модела могат да достигнат скорост от 120 км/ч с чисто електрическо задвижване. Електрическият пробег при тестовия цикъл NEDC на новия роудстър може да измине 53 километра.
Трицилиндровият ДВГ с работен обем 1,5 литра развива максимална мощност от 231 к.с. и максимален въртящ момент от 320 Нм. Генерираната съвместно от електромотора и двигателя с вътрешно горене системна мощност вече е 374 к.с. Ускорението от 0 до 100 км/ч на новото BMW i8 Купе отнема 4,4 сек, а на новото BMW i8 Роудстър – 4,6 секунди.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
Още новини може да откриете на нашата Facebook страница ТУК
GM е излъгал при продажбата на Opel, ще бъде съден за до 800 млн. евро
Китайски световен рекорд: продадоха 6000 автомобила за 137 секунди
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!