О т 3 март в Толиати бе възстановено производството на Lada Vesta NG. В момента автомобилът се сглобява с единствения наличен двигател, но по-важното е, че Vesta е оборудвана с въздушни възглавници и, което е по-важно – с ABS. Обещанията са, че постепенно Vesta ще бъде оборудвана и с други типични за всеки автомобил опции.
Първата произведена Vesta на новата поточна линия, тази в Толиати, е комбито SW Cross с 1,6-литров 8-клапанов мотор с 90 к.с. Трансмисията е 5-степенна механична.
Неизвестният роднина на Lada Niva
Немски тунинг на Lada: висша проява на лош вкус
Другата новост при новото поколение (NewGeneration), което не е нищо повече от фейслифт, е преносът на производството в Толиати (от Ижевск). Това решение е обосновано от желанието да се увеличи производството. Капацитетът на завода е 60 автомобила на час, като производственият обем ще зависи от търсенето, стокова наличност на готови автомобили няма да се поддържа.
Най-голямата гордост на Максим Соколов, президент на „АвтоВАЗ”, е нивото на локализация на производството. За модела има 200 руски доставчици, като Соколов казва, че около 85% от частите, материалите и компонентите са руско производство.
Споменатият в началото ABS обаче не е руски, а от „партньор от приятелска страна”. В момента Vesta NG е единственият модел на завода, който излиза с ABS.
Какви са опциите и цените на Vesta NG четете на автомобилния сайт CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!