„Duck tail”, „RS” или „2,7”. Днес, Porsche 911 Carrera RS 2.7 е познат с много прозвища. Но най-важният факт от преди 50 години е този: той е най-бързият сериен немски автомобил за времето си. Освен това е първият сериен модел с предни и задни спойлери, като последният носи и едно от прозвищата на модела – „duck tail”.
Първоначалният замисъл за 911 Carrera RS 2.7 е да е хомологационен модел, спомня си Петер Фолк, оглавяващ тогава департамента за тестове на серийните автомобили на Porsche. Макар да е базиран на 911, RS 2.7 става основа за пистови и рали автомобили. Най-мощният модел от първото поколение на 911 е първото 911, наречено Carrera.
Първоначално Porsche планира да направи 500 бройки, за да хомологира RS 2.7 за Group 4 Special GT. Това са одобрени за движение по пътищата автомобили, които може да се използват от частни клиенти в моторни надпревари.
Моделът е представен на автосалона в Париж на 5 октомври 1972 г. До ноември са продадени всичките 500 бройки. До юли 1973 г. продажбите са утроени. Произведени са общо 1580 бройки. Опционалният пакет M471 е в основата на създаването на 200 бройки от версия „Sport” на модела.
Интериорът на 911 Carrera RS 2.7 „Light” (M471) е в съответствие с изискванията на клиентите: освен всичко друго, задните седалки, мокети, часовник, куки за дрехи и подлакътници, всичко е премахнато с цел олекотяване. Спортните седалки отпред са заменени от две „корита”. Сравнен с пакета Touring (M472), Sport тежи 115 кг по-малко: едва 960 кг. Цената на RS 2.7 е 34 000 германски марки. За Sport (M471) искат 700 отгоре, а за Touring (M472) – цели 2500 марки.
Автомобилът е оборудван с 2,7-литров редови „шестак”, генериращ 210 к.с. и 255 Нм. Те позволяват на версията Sport да ускорява до 100 км/ч за 5,8 секунди, превръщайки 911 Carrera RS 2.7 в първия сериен германския автомобил, успял да слезе под границата от 6 секунди за това упражнение. Максималната му скорост е 245 км/ч.
В същото време аеродинамиката е изведена на преден план. Целта е да се минимизира повдигането на предната и задната оси при високи скорости, за да се постигне по-неутрално управление. Разработва се заден спойлер, тестван във въздушен тунел и на писта. Ражда се прословутата „патешка опашка”, която натиска 911 Carrera RS 2.7 по-близо до пътя, когато автомобилът се движи с висока скорост, като захранва двигателя с повече въздух за охлаждане.
Цялата история на Carrera RS 2.7 четете на новия автомобилен сайт CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!