Автомобил на 2011 г. за Европа стана "Нисан Лийф" Така за първи път в историята на престижната награда (CaroftheYear.org) победител се оказа електрически модел.
"Лийф" изпревари с едва девет точки новата "Алфа Ромео Джулиета" - наследникът на 147, който събра 248 т.
Трети се нареди интересния миниван "Мерива" на "Опел", който възкреси противоположно отварящите се врати в модерните автомобили. Моделът, който се участва в надпреварата "Ван на годината" в българския вариант на конкурс, събра 244 т.
Челната седмица допълват моделите "Форд C-Макс"/Гранд C-Макс (224 т.), "Ситроен C3"/DS3 (175 т.), "Волво S60"/V60 (145 т.) и "Дачия Дъстър" (132 т.).
"Журито отличи "Нисан Лийф" като революционен сред електрическите автомобил.
Той е първият електрически модел, който може да се сравни със стандартните автомобили по много критерии", коментира председателят на журито.
Тази награда признава революционния модел с нулеви емисии като реален конкурент на стандартните автомобили по отношение на безопасността, представянето на пътя, простора и управлението, подчерта и шефът на Рено-Нисан Карлос Гон.
"Лийф" е хечбек с пет врати. Дължината му е 4,45 м, а ширината- 1,77.
Задвижващи са предните колела, а двигателят - електрически, е с мощност от 80 кВ (109 к.с.). Всички те са налични в диапазона 2730 - 9800 оборота.
Кривата на максималния въртящ момент е по-скоро права: 280 Нм са на разположение на водача между 0 и 2730 оборота.
Максималната скорост на автомобила е 145 км/ч, а ускорението 0-100 км/ч става за 11,9 сек.
Засега "Нисан Лийф" все още не присъства на европейския пазар. Първите бройки ще се появят през декември, като първо продажбите ще започнат във Великобритания, Холандия, Ирландия и Португалия. В тези страни вече има правителствени субсидии за покупката на електрически автомобил.
Очаква се цената на модела в Европа да е около 30 хил. евро.
"Лийф" донесе престижната награда на "Нисан" 18 години след като го направи "Микра" - първият японски модел с това отличие.
Миналата година победител в конкурса беше "Фолксваген Поло", а преди него "Опел Инсигния" и "Фиат 500".
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!