С лед като нов автомобил излезе от автосалона, той веднага губи голям процент от първоначалната си цена. Цената им продължава да намалява с течение на времето, съвсем естествено, но някои марки се обезценяват повече от други. За да установят кои марки автомобили губят най-много стойност, автомобилните експерти от carVertical провеждат проучване и анализират над 72 милиона единици данни между 2019 и 2022 г. в Европа, САЩ и Австралия.
Най-обезценяващите се марки автомобили през годините са Chrysler, Audi и Seat. Например максималното обезценяване на нов Chrysler в крайна сметка ще падне до -96,8% (средно за 25 години), което го прави марката, която губи по-голямата част от стойността си на пазара. В интерес на истината, около половината от марките в грешния край на тази графика за обезценяване на автомобили са от премиум класа. Макар че потребителите обожават Infiniti, BMW и Volvo, тяхната стойност намалява значително с течение на времето.
За сравнение, автомобилите Toyota достигат най-ниската си стойност на възраст от 19 години, докато BMW достига до там на 21. При все това автомобилите Toyota губят около 88,7% от стойността си, докато BMW – 93,8%. Какви фактори довеждат до тези разлики?
Повече за най-обезценяващите се и най-стабилните марки четете на новия автомобилен сайт CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!