М оже да се изненадате (или не), но Stellantis оглавява класацията на европейските автомобилни производители с най-голяма оперативна и нетна печалба, възлизащи съответно на 24 и 18 милиарда евро. Но босът Карлос Тавареш предупреди, че успешната стратегия „стойност преди обем” не може да продължи вечно.
За момента Stellantis е най-печелившият автомобилен концерн към момента, но това може да се промени, когато Toyota публикува своите финансови резултати, финансовата година в Япония свършва на 31 март.
Шестте основни европейски производителя са записали заедно 66,7 млрд. евро нетна печалба през 2023 г., увеличение със 100 млн. спрямо 2022 г.
Ексклузивно: Tesla се отказва от колата за $25 000, Мъск: „Reuters лъже (отново)”
Съществена част от печалбата им идва от пазарите извън Европа. Stellantis единствен прави разбивка по региони, като Северна Америка прави над половината от оперативната печалба. Германските марки не дават такава разбивка, но огромна част от печалбите им идват от Китай. За това се съди по доклад на анализаторската компания Bernstein (и не само), според който през 2019 г. немската автомобилна индустрия е отчела над 50% от своите печалби след данъци в Китай.
За последните 10 години, шестте основни автомобилни концерна в Европа са отчели колумативна нетна печалба от 428 млрд. евро, като 44% от тази сума е дошла през последните 3 години! Само да напомним: имахме Ковид, криза с чипове, криза с доставки, разходи за електрификация и др. Но печалбите им растат главоломно. Изводи? Всеки ще си ги прави сам.
Какви са точните параметри на оперативната и нетната печалба, вижте на CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!