Н а предстоящото изложение CES да потребителска електроника в Лас Вегас ще видим технология, която се представя за пръв път в сферата на автомобилостроенето. Тя е разработка на Nissan и се нарича Brain-to-Vehicle (B2V). Тази технология, твърди Nissan, ще позволи управлението на автомобил чрез силата на мисълта. Демонстрацията ще бъде извършена на специален автомобилен симулатор.
Кому е нужно това? Nissan твърди, че новата технология ще позволи на водача да изпита по-голямо удоволствие от управлението. С помощта на специален уред, който шофьорът трябва да сложи на главата си, електрониката ще може да разпознава предварително нужното действие, което водачът би извършил.

За три стотни от секундата системата ще разбере, например, в коя страна водачът иска да завърти волана, дали иска да ускори или да намали. В съответствие с тези данни електронните асистенти ще може предварително да се подготвят за нужното действие и да го изпълнят по-бързо. Подобна технология би позволила по-бързо реагиране в случай на екстремно спиране и рязко избягване на препятствие.
По данни на Nissan, електрониката, разчитаща на „предсказване“, ще може да изпълни нужното действие за 0,2-0,5 секунди по-бързо от човек.
Освен това, системата B2V ще помогне да се подобри автономното управление. Електрониката разбира чувствата на водача, например дискомфорт по време на пътуване, в следствие на което ще промени стила на управление и ще пренастрои всички режими на движение.
За пръв път се разбра, че Nissan работи по подобна система още през 2011 г. Тогава бе съобщено, че работата по технологията върви съвместно с Висшия федерален политехнически институт в Лозана.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
Още новини може да откриете на нашата Facebook страница ТУК
Германци класираха автомобилите, които губят най-малко от стойността си при препродажба
Германия е похарчила само 1/10 от фонда за субсидиране на електромобили
Така го правят в Китай: 16 000 електрически автобуса в Шенжен
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!