П реди години VW дръпна спусъка с „Дизелгейт” за огромните промени, които индустрията търпи през последните години. Имаше дори мнения, че след този скандал компанията никога няма да може да се съвземе, но ситуацията сега е коренно различна. Именно Volkswagen стана най-големият защитник на електромобилите, подготвяйки най-масираната инвазия на пазара от е-коли. Същите тези, които сега са част от проблемите и спадащите продажби на традиционните марки.
Вчера писахме, че Nissan ще уволни 10 000 човека (около 7% от работната сила), тъй като е отчете спад на печалбата за второто тримесечие на годината с 90% спрямо същия период миналата година. Е, Nissan публикува доклада си и се оказа, че ще уволни 12 500 работници, а спадът на печалбата е 95%. Ford също се „похвали” с 86% спад на печалбата заради преструктуриране на операциите извън пределите на САЩ, където компанията все още се представя добре.
Не е цветущо положението и при Daimler, които отчетоха спад на печалбата с $1,3 млрд. Jaguar Land Rover отчете загуба от 395 млн. британски лири за второто тримесечие, тъй като спадът на продажбите е с цели 11,6%.
Примерите може да продължат, като тук трябва да напомним за скорошното решение на Харалд Крюгер да не се кандидатира за нов мандат като шеф на BMW. Това му „решение” е по-скоро продиктувано от снемането на доверието от борда на директорите, който вече обяви Оливер Зипсе за негов заместник.
На целия този фон дойде отчетът на Volkswagen, който декларира скок на печалбата след облагане от цели 24%! Нетната печалба за второто тримесечие възлиза на 4,11 млрд. спрямо 3,31 млрд. за същия период на миналата година. Това става въпреки лекото свиване на продажбите (-1,8%), но за сметна на това приходите от продажби нарастват с 6,6% до 61,18 млрд. евро.
За тези параметри спомага ръстът от 9% в продажбите на Porsche, както и отличните параметри на SUV-гамата на Volkswagen.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram
Криза удря германската автомобилна индустрия
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!